מה הופך מזוודה לאיכותית?

האם יקר יותר שווה בהכרח לאיכותי יותר? איך נדע לזהות מזוודה איכותית ומאילו מזוודות עדיף להתרחק?

מדי שנה נשברים שיאי הטיסות ונראה שהמגמה לא צפויה להיעצר בעתיד הנראה לעין. ב-2018 בלבד, טסו לחו”ל 7.8 מיליון ישראלים: עלייה של עשרה אחוז מ-2017. קרוב לשני מיליון מהם, טסו לחו”ל בשנה החולפת לפחות פעמיים. מגמה נוספת שמתחזקת בשנים האחרונות, באה לידי ביטוי בהקשחת מדיניות חברות התעופה בנוגע למזוודות. נראה כי חדשות לבקרים המדיניות הופכת לקוחה ונוקשה יותר ולציבור הטסים אין ברירה אלא להתאים את עצמם לתקנות החדשות.

כל זה הוביל לכך שחלק מהמזוודות שבהן השתמשנו בעבר, כבר אינן רלבנטיות לעידן הנוכחי משום שהן גדולות, מסורבלות או כבדות מדי. מעבר לכך, השימוש המוגבר מוביל מן הסתם גם לבלאי מואץ ורבים מהטסים נאלצים לרכוש מזוודות חדשות בתדירות גבוהה יותר מאי פעם. גם אתם זקוקים בימים אלה למזוודה חדשה לקראת הטיסה הבאה שלכם? כך תדעו לזהות מזוודות איכותיות.

איכותיות ומתקדמות אך לא רלבנטיות 

המזוודות המודרניות לא מזכירות במאום את המזוודות הוותיקות והמגושמות שאיתן נסחבנו ברחבי העולם עד לפני מספר עשורים. למעשה המזוודות המתקדמות ביותר מגיעות עם פיצ’רים שבעבר נחשבו לדמיוניים לחלוטין. כך לדוגמה ישנן מזוודות המצוידות בהתקן GPS, המאפשר לאתר אותן תוך שניות, במקרה שילכו לאיבוד. בנוסף ישנן מזוודות עם מנעול אלקטרוני שנפתח וננעל באמצעות אפליקציה ייעודית, מזוודות ממונעות שנעות ללא מגע יד אדם, מזוודות המצוידות בשקעי טעינה וברמקולים המחוברים ל-Wi-Fi והרשימה עוד ארוכה.

אך האמת היא שאם אתם בסך הכול מתכננים לנפוש במהלך סוף השבוע הקרוב באיזה אי יווני שקט ומסתפקים בכבודת יד בלבד, אין שום צורך שתשקיעו 2,000 אירו במזוודה שלכם. כי עם כל הכבוד למזוודות המתקדמות, ניתן לראות שהמזוודה האיכותית ביותר, היא לאו דווקא הרלבנטית ביותר.

כמה זה עולה לנו?

טווח המחירים של מזוודות בימינו מתחיל בפחות מ-200 שקלים ומגיע בקלות לאלפי שקלים למזוודה בודדת. לכן כשמדברים על רלבנטיות, חשוב להתייחס גם למסגרת התקציב. אשרי האיש שיכול להשקיע 8,000 שקלים במזוודה. אך רובנו יכולים בהחלט להסתפק במזוודות עם תג מחיר צנוע יותר. אם כך לפני שתיגשו לסקירת הדגמים השונים, טוב תעשו אם תגדירו מראש את מסגרת התקציב שלכם. כך תוכלו מראש לסנן דגמים שפשוט אינם רלבנטיים עבורכם.

עם זאת חשוב לזכור שמחירים זולים במיוחד, צריכים להדליק נורה אדומה: גם המזוודה הפשוטה והקטנה ביותר, לא אמורה לעלות פחות מ-280 שקלים. מצאתם מזוודה שעולה 200 שקלים בלבד? רוב הסיכויים שכבר בטיסה הראשונה תגלו שהרוכסן נתקע, שהידית רופפת, שהגלגלים משוחררים או לא משתפים פעולה ושהתפרים מאיימים להתפקע.

למה חשוב לשים לב לפני הרכישה?

אלו הן הנקודות החשובות ביותר שיש לשים לב אליהן כשמחפשים מזוודה איכותית:

  • זהות היצרן – אחד הדברים החשובים ביותר המפרידים בין מזוודות איכותיות למזוודות מאיכות ירודה, הוא היצרן. אם מדובר במזוודה שיוצרה על ידי חברה סינית לא מוכרת, רוב הסיכויים שמדובר במזוודה לא איכותית. לעומת זאת גם הדגמים הבסיסיים ביותר של חברות כמו Antler, Heys או Samsonite, ישרתו אתכם היטב למשך שנים רבות.
  • היקף האחריות – יש סיבה טובה לכך שחברות כמו Samsonite, מעניקות אחריות מלאה למשך חמש שנים ממועד הרכישה: הן פשוט מאמינות במוצרים שלהן. זאת בניגוד לחברות המייצרות מוצרים נחותים, שיעדיפו למכור מזוודות זולות עם אחריות מוגבלת או ללא אחריות. במקרה הזה, מדובר בחיסכון שקרוב לוודאי יעלה לכם ביוקר, כשתצטרכו לרכוש מזוודה חדשה תוך זמן קצר.
  • נוחות השימוש – מזוודות איכותיות הן מזוודות עם גלגלים איכותיים וחזקים, המספקים תנועה חלקה ושליטה נוחה בכיוון התנועה של המזוודה. כמו כן מזוודות איכותיות הן כאלו שקל לתפעל את ידית האחיזה שלהן ושלא דורשות מכם להפעיל כוח בשום שלב שהוא.
  • משקל המזוודה – למזוודה קלה יש יתרונות רבים. אך חשוב לשים לב שהמשקל הנמוך הוא לא תוצאה של חומרים לא איכותיים, אלא להפך.
  • שיטת הנעילה – מזוודות איכותיות מצוידות במנעול מובנה בתקן האמריקאי שהכתיבה ה-TSA.

בנוסף לכל הכתוב לעיל, מומלץ לשים לב לאופן החלוקה הפנימי, לרמת העמידות נגד רטיבות, למידת ההתאמה לתקנות של חברות התעופה השונות ומובן שגם חשוב לתת את הדעת למראה של המזוודה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן