לשדרג את המטבח – כך תבחרו סכין שף מקצועית בלי להתפשר

בין אם אתם קונים סכין שף מקצועית לעצמכם או מחפשים מתנה, יש כמה קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון לפני הרכישה. כיצד תדעו שבחרתם סכין שף איכותית בלי להתפשר? המדריך הבא יעזור לכם להחליט, חד וחלק

כדי לבשל טוב, צריך להקפיד על שלושה דברים: מרכיבים טריים, טכניקה פשוטה וכלי עבודה באיכות גבוהה. לא במקרה אומרים שסכין שף היא הנשמה של המטבח. זהו גם אחד הכלים המרכזיים לא רק אצל בשלנים מקצועיים אלא גם אצל חובבנים, שפשוט מעדיפים לעבוד עם סכין איכותית. בשורה התחתונה – אם אתם מחפשים איך להעשיר את המטבח שלכם או להביא לבשלן מתנה שהוא יעריך – לכו על סכין שף.

במקור סכיני שף נועדו לחיתוך בשר והפרדה של עצמות המפרק. היום סכיני שף הפכו לכלי עבודה לכל דבר ומיועדים גם לקיצוץ תבלינים, חיתוך ירקות ופירות וכד’. סכין שף חדה בידיים מיומנות הופכת עבודה במטבח לאומנות, היא פחות מחליקה בזמן חיתוך ולכן החתכים עצמם יהיו לא רק בטוחים יותר, אלא גם אחידים. חוץ מזה – אם יצא לכם לעבוד עם סכין שף אמתית, אתם יודעים – מדובר בחוויה מטריפת חושים! לקצוץ שום או תבלינים, עגבנייה או דלעת – זה באמת לא משנה, סכין שף עושה את העבודה שלה נקודה.

כך תבחרו סכין שף

ובכן, לא מדובר ברכישה ספונטנית. כדאי מאד להשקיע זמן ומאמץ אם רוצים לבחור סכין מתאימה שתשמש אתכם לאורך זמן. קודם כל, בואו נדבר על מבנה הסכין. מצד אחד – ידית ולהב, על מה עוד אפשר לדבר? קחו בחשבון, כי יש הבדלים מהותיים במבנה של סכין שף יפנית לסכין שף מערבית. תהליכי הייצור של כל אחת מהסכינים שונים אחד מהשני באופן מהותי וכך גם השימוש בחומרי הגלם להכנת הלהב והידית.

אחרי שהחלטתם אם ללכת לכיוון מזרח או מערב, חשוב מאד לשים לב לסוג הפלדה ממנה עשויה סכין שף שלכם. ככל שהפלדה קשה יותר, זה טוב יותר, כי להב של סכין כזאת יכולה להישאר חדה לאורך זמן.

אחרי שהחלטתם על סוג הפלדה, בואו נדבר על התחושה. הסכין הטובה תהיה מאוזנת ופשוט תרגיש טוב כשאוחזים בה. 210 מ”מ זהו אורך הלהב הפופולרי ביותר, אבל יש גם אנשים שמעדיפים להבים קצרים יותר וזה גם תלוי בגודל היד. בשורה התחתונה – מששו, אחזו, תפסו, תתנסו. בסופו של דבר היד שלכם תמצא את הסכין המושלמת. או להיפך.

להחזיק נכון את הסכין

לא חסר מידע וסרטונים ברשת, כיצד להחזיק סכין שף נכון. למען האמת – זה עניין של העדפה אישית. טבחים מקצועיים מעדיפים לאחוז בחלקו האחורי של הלהב באגודל ואצבע, כדי לדייק את התנועה, כאשר שאר האצבעות וכף היד אוחזים בידית. סוג כזה של אחיזה נקרא “אחיזת צביטה”, אבל גם האחיזה בידית בלבד עם כל האצבעות וכף היד כאשר להב הסכין עולה ויורדת, היא אחיזה נוחה לעבודה.

לשמור על החדות

ברור שברגע שמדובר בסכין איכותית, היא תשרת אתכם לאורך זמן, אבל כדי להפיק ממנה את המיטב, צריך לדאוג לה. הנה כמה עצות שיאפשרו לכם לשמור על חדות הלהב.

ניקיון: לא שוטפים סכין שף במדיח כלים! רק שטיפה ידנית, עם סבון ומים ולאחר מכן ייבוש מוקפד.

השחזה: לא משנה כמה הסכין שלכם טובה, בסופו של דבר תצטרכו להשחיז אותה. אפשר לרכוש אבן השחזה ביתית, אבל אם אתם מאמינים באאוטסורסינג, אל תהססו לשלוח אותו למשחיז חיצוני.

אחסון: מדובר בסכין מאד חדה ולכן, גם אם חשוב לכם לשמור על הלהב, הרבה יותר חשוב לשמור על האצבעות שלכם ולכן אנחנו מפצירים בכם – השתמשו במגן להב!

קרש חיתוך: כן, ככל שהקרש באיכות גבוהה יותר, כך הסכין תישאר חדה יותר. קרש שיש או זכוכית קשים מדי ויכולים לפגוע בלהב.

בשורה התחתונה: השקיעו בסכין טובה, שמרו עליה והיא תשמור עליכם בחזרה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן