למה כל חברת הייטק צריכה סרטון שיווקי?

מאת סטודיו אנקה

זה ממש לא סוד ששיווק בוידאו הוא כלי עוצמתי שהולך ומתחזק מדי שנה. נישה אחת של חברות שיכולה להרוויח במיוחד מהפקת תוכן וידאו איכותי הוא חברות טכנולוגיות, וזאת בשל אופיים הייחודי של מותגים אלה ושל המוצרים והשירותים שהם מציעים לעתים קרובות.

סרטוני וידאו ואנימציה מצטיינים בהפיכת מושגים ורעיונות מופשטים למוחשיים וברורים יותר, ובכך טמון הכוח הגדול שיש להם בכל הנוגע לחברות טכנולוגיות. תוכנות, פלטפורמות, מוצרי אלקטרוניקה – מוצרים טכנולוגיים נוטים להיות מורכבים מאוד. קשה להסביר את אופן הפעולה שלהם וקשה עוד יותר לעורר באמצעותם רגש, מרכיב חיוני בכל תוצר שיווקי.

אז איך סרטון תדמית בוידאו או באנימציה יכול לפתור את הבעיה? התשובות לפניכם.

1 – האנשה בעזרת סיפור

מוצרים טכנולוגיים, במיוחד כאלה שהם מופשטים, עלולים להתפרש באופן לא מודע כמנוכרים על ידי הצופים ולחבל ביכולת שלהם להזדהות עם המותג המשווק. באותו הזמן, חלק גדול מכוחם של סרטוני תדמית הוא היכולת שלהם לספר סיפור, ודרכו להעביר מסרים ואף לעורר רגש בצופים שיוצר חיבור אינטואיטיבי למוצר או השירות המשווק. דמות ראשית שמייצגת את המותג שלכם או אפילו טוב יותר, את הלקוח יכולה להפוך את המוצר או השירות לברור וגם למעניין יותר.

2 – נתונים יבשים הופכים לדינמיים

לא פעם בסרטונים של מותגים טכנולוגיים נדרשת הצגה של נתונים סטטיסטיים ומספריים, שיכולים בקלות להתיש את הצופה אם לא מעבירים אותם נכון. כאן נכנסת האנימציה לתמונה, ומאפשרת הצגה דינמית ואסתטית של הנתונים הללו, כזו שלא רק מעוררת עניין בצופה אלא גם עוזרת לו לזכור אותם יותר בקלות.

3 – רעיונות מורכבים הופכים לפשוטים וקלים להבנה

כולנו מוצפים היום במידע וגירויים, ולא משנה מיהו הלקוח שלכם – סביר להניח שגם הוא עסוק ודעתו מוסחת על ידי תכנים רבים שמקיפים אותו מכל עבר. משמעות הדבר היא שהזמן שיש ברשותכם למשוך את תשומת לבו של לקוח פוטנציאלי ולהסביר לו למה המוצר או השירות שלכם הוא כדאי הוא קצר מאוד, ועליכם ליצור את התכנים שלכם בהתאם.

אך כשמדובר במוצר טכנולוגי מורכב, נעשה קשה במיוחד לספק הסבר תמציתי ומהיר שלו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במוצר מופשט כמו תוכנה או פלטפורמה.

גם כאן סרטוני וידאו ואנימציה מספקים פתרון יוצא מן הכלל, ובמיוחד אנימציה, שמשחררת את הדמיון ומאפשרת ליצור עולמות של דימויים ומטאפורות ויזואליות שעוזרות להמחיש את המופשט ולהסביר בקלות את יתרונותיו של המוצר המשווק בסרטון.

4 – הדגמה טובה עושה את העבודה

במקרים בהם דווקא כן מדובר במוצר מוחשי, אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר את היתרונות שלו היא דרך הדגמה פשוטה וטובה שמראה בדיוק מה הוא עושה ואיך, כך שהיתרונות נעשים ברורים ואין צורך להיקלע להסברים ארוכים ומפרכים. גם תוכנות או פלטפורמות דיגיטליות אפשר להציג דרך צילומי מסך שלהם, ששילוב שלהם במסגרת סרטון וידאו עם פרזנטור הוא דרך מצוינת לשלב בין דמות אנושית מעוררת קרבה לבין המחשה חיה וברורה של אופן הפעולה של המוצר.

5 – לקוחות קיימים מעוררים אמון

רבות נאמר על החשיבות של יצירת אמון בקרב לקוחות פוטנציאליים בדרך להמרה מוצלחת, ועובדה ידועה היא כי אחת הדרכים הטובות ביותר לעורר אמון זה הוא דרך עדויות של לקוחות קיימים ומרוצים.

הדרך החזקה ביותר להביא את העדויות האלה היא ללא ספק בסרטון עדויות (טסטימוניאלס) בוידאו, בו לקוחות קיימים יכולים לתאר מנקודת מבטם את השימוש במוצר או בשירות שלכם ולהסביר כיצד הוא פתר עבורם בעיות.

מעבר לחיבור האנושי שנוצר כאן באופן טבעי, היכולת של הלקוח הפוטנציאלי הצופה בסרטון להזדהות עם לקוח קיים שלכם, שנמצא בעמדה דומה לשלו היא גדולה במיוחד.

לסיכום, סרטוני תדמית הם כלי יקר ערך בידיהם של מותגים טכנולוגיים, ביכולתם להפוך מוצרים מורכבים לפשוטים להבנה, להעניק להם נופך אנושי נחוץ ולעורר רגש והזדהות גם כאשר מדובר במוצרי אלקטרוניקה ומחשבים שעלולים להיתפס כקרים ומנוכרים.

 

***  באדיבות סטודיו אנקה להפקת סרטי תדמית מציג פורטפוליו של סרטונים מקוריים בוידאו ואנימציה ומלווה עסקים משלב הרעיון ועד לטאצ’ים האחרונים

Photo by rawpixel.com from Pexels

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן