facebook_pixel
תוכן מקודם

שני טיפים לשיפור הבריאות

פעילות גופנית

כולנו נבונים, כולנו מעודכנים, כולנו יודעים את החוקים לשמירה על הבריאות. אבל לא כולנו מצליחים ליישם הלכה למעשה. אומרים לנו לעשות פעילות גופנית, לאכול מאוזן, להימנע מסוכרים, פחמימות ריקות ושומן רווי או, רחמנא ליצלן, שומן מוקשה. אנחנו משתדלים לאכול טוב ותמיד חושבים על ספורט, גם אם לא תמיד מבצעים אותו...

אבל מה אם נגיד לכם שיש לנו שני טיפים פשוטים לשמירה על הבריאות שלכם? שני טיפים שמאוד קל לבצע אותם והם יכולים לעשות שינוי עצום במצב הבריאותי שלכם, בהרגשה שלכן ובמראה שלכם.

שני דברים קטנים שיחוללו שינוי גדול:

הראשון - שתיית כוס מים לאחר כל ארוחה

במהלך הארוחה הדעות חלוקות. שתיית מים יכולה להכביד מעט על הכליות, לדלל מיצי קיבה (מיצי קיבה אחראים על פירוק יעיל של המזון), ומצד שני, שתייה מנפחת ומונעת מאיתנו לאכול יותר מידי.

אבל מה לגבי שתיית כוס מים לאחר הארוחה? אחרי הארוחה, כשאנו שבעים ונינוחים כדאי לשתות עוד כוס מים אחת ובכך לסיים אותה. לשתיית כוס מים לאחר הארוחה יש יתרונות רבים, ביניהם: תוספת של עוד כוס מים בתור הרגל זה תמיד דבר חיובי, ואנחנו כבר יודעים עד כמה שתיית מים היא דבר חיוני. בנוסף, השתייה יכולה לטשטש לנו את הרצון למשהו מתוק אחרי הארוחה.

השני - הליכה רגלית

לא תמיד יש לנו זמן לבצע פעילות גופנית אף על פי שאנחנו יודעים עד כמה הדבר יכול לתרום לבריאותנו. אך הליכה קלה וקצרה זה משהו שכולנו יכולים להרשות לעצמנו. בין אם זה אומר לחנות את הרכב במרחק של כמה דקות הליכה ואז לסיים את ההגעה לעבודה או לבית ברגל ובין אם זה אומר לצאת בכל ערב להליכה קצרה בשכונה, עם הכלב, לבד, עם הילדים או עם בן או בת הזוג, לא צריך מאמן כושר אישי בשביל זה. מדובר בדבר שיכול לקחת מספר דקות קטן בכל יום. להליכה זו יש יתרונות רבים, למרות שהיא לא לוקחת זמן רב ויכולה להיכנס באורח החיים העמוס ביותר.

שני טיפים אלו, במידה ותקפידו עליהם באופן יומיומי, יגזלו מעט מאוד מזמנכם וברגע שתכניסו אותם כהרגלים, כבר לא תרגישו אותם. מצד שני, הם יתרמו לבריאותכם באופן משמעותי. שתיית כוס מים והליכה רגלית קצרה עשויים לחולל שינוי גדול בחייכם. הם יתרמו לקצב חילוף החומרים שלכם, למטבוליזם מהיר ולדילול ופינוי פסולת מהגוף. בנוסף השינוי הקטן הזה יגרום לזרימת דם טובה יותר, ולכן גם מעבר טוב יותר של חמצן לכל האיברים, למראה עור פנים זוהר ואלסטי והעלאת הערנות ורמת האנרגיה שלכם.

יש לשים ❤

איבוד מים דרך הזעה בזמן פעילות גופנית ממושכת עלולה לפגוע בתפקוד הגוף. בזמן שאיבוד מים דרך הזעה היא בין 5%-10% בזמן מנוחה. איבוד מים דרך הזעה בפעילות גופנית אינטנסיבית עומדת על 90%.

אי שמירה על מאזן מים תקין תגרום לירידה במטבוליזם, הגוף בולם את עצמו במטרה לצמצם את איבוד המים. (ירידה בנפח הדם ולחץ הדם, באספקת חמצן לשרירים ולעור. בתגובה להתייבשות קצב הלב מואץ, ואז, במטרה לשמור על הלחות שנשארה, הגוף מצמצם הזעה מה שגורם לעליית טמפרטורת הגוף).

ירידה כזאת במטבוליזם מפספסת את המטרה, ובמקרים הגרועים מסכנת אותנו בהתייבשות.

*ולכן תוספת מים הכרחית בפעילות גופנית, מעבר ובנוסף להמלצה על תוספת כוס מים בסיום כל ארוחה*

תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להוסיף תגובה

אודות הכותב

דודי שרון

דודי שרון

דודי שרון - אסטרטג ומקדם אתרים. בין היתר אבא ל-30 חתולים :)

Your reaction

חביב
עצוב
מצחיק
OMG
WTF
וואו

תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להוסיף תגובה

-->