חוף טוב הכל טוב – חופים שחובה לבקר בהם הקיץ

מעיין גל-שדות

למה לנסוע עד תאילנד אם אפשר למצוא (כמעט) את אותו הדבר בנתניה? על אילו חופים לא כדאי לותר הקיץ? שימו קרם הגנה, יצאנו לבדוק

הקיץ כבר כאן: חם, המזגן יקר והילדים חסרי סבלנות. מה יותר מתאים מפשוט לארוז את כולם ולנסוע לאחד החופים המדהימים שיש לנו כאן, בארץ? שלושה ימים ואוהל, מיזוג בצורת ים מהטבע, הרבה מרחבים פתוחים שיאפשרו לילדים להוציא אנרגיות מיותרות ואפילו קיוסק אחד קרוב, ככה, בשביל ארטיקים לילדים וקפה  למבוגרים. אז… לאיזה חוף כדאי לנסוע?

שנייה לפני שיוצאים

מכל מקום בארץ, אפילו עבור ירושלמים, להגיע לחוף זה סיפור שלוקח לא יותר מאשר שעה ברכב, אם לא לוקחים בחשבון את הפקקים). אבל כדי לקבל חווית חוף שונה כדאי לצאת מהשגרה ולנסוע עוד כמה קילומטרים כדי להגיע לחופים חדשים ובתוליים, שמציעים חוויות קצת שונות וטעמים פחות מוכרים.

שנייה לפני שיוצאים כדאי לעצור ולבדוק שהכל מוכן לחוויה. בודקים שהרכב תקין: יש אוויר בצמיגים והם לא שחוקים, יש מים ליתר בטחון לרדיאטור בבגאז’, כמובן לבדוק שהביטוח בתוקף – ואם לא כדאי לדאוג לעשות ביטוח רכב באינטרנט ישר מהבית לפני שיוצאים מהמזגן. אם מתכננים על לחבר נגרר בשביל אופנוע ים, ציוד מחנאות למתקדמים או כל דבר אחר – לא לשכוח לצרף גם ביטוח נגרר אונליין לבקשה שלכם. לנגרר יש ביטוח נפרד שצריך לעשות מלבד ביטוח הרכב. צרפו גם מספיק מים לנסיעה, תיק עזרה ראשונה והורידו מוסיקה או סיפור אהוב למערכת השמע – ואתם מסודרים. קדימה: לים!

ג‘סר-א-זרקא

בחופים בארץ יש חול ים זהוב, מי טורקיז – ואין סוף מבקרים. אבל יש כמה חופים שהם שונים, החוף של ג’סר-א-זרקא הוא אחד מהם. זהו חוף פסטורלי שאליו מגיעים אחרי שעוברים גשר כחול, תחתיו מגיעים אל החוף היחיד בישראל שצמוד לכפר דייגים פעיל. החוף עצמו מבודד ואינו שופע מבקרים. השחפים הרבים המבקרים בחוף ממלאים אותו בקול קריאותיהם ומשק כנפיהם. החוף עצמו מנוקד סלעים גדולים בתצורות ייחודיות. אקוודוקט שהוביל מים לקיסריה הצמודה נגלה מדי פעם, כולל כתובות רומיות עתיקות.

בכפר הדייגים תוכלו לקבל קפה אותנטי בספל קטן, אם שפר עליכם גורלכם, ולהתרשם מהרשתות לצד בית הקברות לסירות דיג שבאזור. בין קיסריה לשמורת נחל התנינים יושבת רצועת החוף של ג’סר-א-זרקא, חוף המאגד בתוכו קיצונות: היסטוריה לצד החיים המודרניים, טבע ונוף אורבני שלאחרונה עבר פרויקט והתחיל להיצבע בכחול, כשמו.

החוף הסיני ושמורת חוף גדור

החוף הסיני הינו חוף עם אוירה שונה, השוכן מעט דרומית לגבעת אולגה. גם הפעם מדובר בחוף סלעי, משופע מפרצונים אינטימיים, מצוקים וסלעי כורכר ועליהם שלל חיות ים: סרטנים, צדפות, אצות, קיפודי ים וחלזונות ימיים. החוף פחות מתאים לילדים אנרגטיים במיוחד, אבל אם הילדים שלכם מעט יותר גדולים הם ידעו ליהנות משלל חיי הבר והנוף שהמיקום מציע. הגישה אל החוף עצמו היא רגלית בלבד – מה שמוריד את מספר המבקרים בו ומקנה אווירה מיוחדת במינה. שימו לב כי בחוף אין שירותי הצלה.

באותה נסיעה אפשר לשלב ביקור בשמורת חוף גדור ומצוק הכורכר שבה הנישא לגובה של מעל 20 מטר ולרגליו רצועת החוף הצרה שרוחבה מגיע במקומות מסוימים למטר אחד בלבד, ליהנות מפריחה קיצית של חבצלות החוף, לחקור שרידי מטווח בריטי מימי המנדט וגם לספר על אותו חלק מגודר ששמור לצבות הים החומות ומהווה אזור הטלת ביצים עבורן.

זה לא ים, זה ימה – חוף גופרה על הכנרת

אחרי נופים אורבניים כחולים, סלעי כורכר ועקבות שועלים – הגיע הזמן להתפנק בחוף שווה במיוחד בצידה המזרחי של הכנרת – חוף גופרה. מדובר בחוף מושלם לקמפינג בכל הרמות, עם שירותים ומקלחות צמודים, שולחנות קמפינג ועוד מיני פינוקים ואפילו מכלת ליד. אם אתם מחפשים את השקט אפשר לשכור מתחם פרטי ובו גם מקרר, אזור מנגל ותאורה. מאזור הכנרת אפשר לצאת לטיולים קצרים בטבע הסובב, לנוח בטן גב ליד האוהל שהקמתם במו ידיכם ולהתפנק בערב על ארוחה טובה שהכנתם על הגריל הצמוד.

חוף אכזיב

אי אפשר לכתוב על חופי חובה בארץ מבלי להזכיר את חוף אכזיב: הטורקיז של המים נפגש לרצועות חוץ, שני מפרצים ושתי בריכות עתיקות, מערות טבעיות ושרידי עיר מקראית ליד והכל במרחק נסיעה קצרה (או הליכה ממושכת) מראש הנקרה – עם הרכבל הקצר והתלול בעולם שיורד לתוך עולם נסתר של נקרות חצובות בסלע. לא מדובר בחוף קרוב, אז תכננו על לינה בשטח: בחוף אכזיב הסמוך תקבלו את כל הפינוקים הדרושים לכך.

הארץ משופעת חופים מדהימים, טבע והיסטוריה, פראיים או מוסדרים. כל מה שצריך זה לבחור.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן