האחריות הרבה המוטלת על כתפיהם של צוותי פיקוח הבניה

בשנים האחרונות ניהול ופיקוח בניה הופך לאחד הנושאים החשובים ביותר במהלך כל פרויקט לאור האחריות הרבה הרובצת על צוות הפיקוח והבקרה.

תפקידו של הפיקוח

אנשי הפיקוח הם מהנדסים אזרחיים בעל מיומנות רבה אשר מלווים כל מיזם עוד משלב החשיבה והתכנון. בסיעור מוחות עם היזם או הקבלן הם מקבלים יחד החלטות בדבר אופן הבנייה של כל פרויקט על כל אחד משלביו.

הפיקוח הוא זה שמוציא את המכרז לבחירת קבלני המשנה שיבצעו בפועל את עבודות הבנייה, איש איש על פי תחום ההתמחות שלו, בהתאם לתוכניות המפורטות שהוגשו ובמסגרת התקציבית שנקבעה לכך.

מפקח הבניה דואג לכך שמכל חלקי הפאזל יושלם בסופו של דבר המבנה בהתאם לדרישות, לתקנות ולנהלים.

קרדיט תמונה לאתר סאגה פיקוח בניה

מהלך הבניה

במהלך עבודת הבנייה בשטח, נבדקת העבודה הספציפית בשטח של אחד מקבלני המשנה לאורך כל הדרך. כל שלב נבחן ואם הכול בוצע כראוי, יקבל הקבלן אישור להמשיך לשלב הבא. עבודה שלא קיבלה את אישורו של המפקח תיעצר ותתבצע מחדש על ידי הקבלן או שיוחלט על החלפת הקבלן המבצע אם מסתבר שלקבלן הנוכחי אין די ניסיון בעבודות מסוג זה.

המפקח מוודא כי קבלן המשנה מבצע את המשימות השונות באמצעות חומרי הגלם הרשומים בכתב הכמויות כמו לדוגמה הקוטר של הצנרת, סוג הצנרת, המשקל של היריעות הביטומניות וכו’. כל סטיה מההנחיה עלולה ליצור מצב בעייתי בעמידותה של העבודה וביציבותו של המבנה ולכן בנושאים הללו אין פשרות. יש לבצע את כל העבודות בדיוק באמצעות חומרי הבנייה שנקבעו או חומרים שווי ערך שהשימוש בהם אושר מראש על ידי המפקח.

הפיקוח דואג לתאם בין הקבלנים השונים את לוח הזמנים כך שמירב הקבלנים יוכלו לעבוד במקביל איש איש בתחומו ולא יפריעו זה לזה או ליצור רצף של עבודה בין סיום עבודתו של קבלן אחד לתחילת העבודה על ידי קבלן שני.

הפיקוח בוחן כל עבודה שבוצעה ואם הכול נעשה כשורה, הוא גם זה שמאשר את העברת התשלום בהתאם לתנאים שסוכמו מראש בהסכם בין הצדדים. אם העבודה בוצעה במלואה, יקבל הקבלן את מלוא הסכום ואם בוצעה חלק מהעבודה, יועבר תשלום בהתאם לחשבון החלקי.

אחריות הפיקוח

בשנים האחרונות אנחנו ערים לתופעות רבות של נזקים בבניינים עקב הרצון של הקבלנים להוזיל את העלויות שלהם. הדבר מקבל ביטוי בשימוש בחומרי בניין זולים יותר, בסוג בטון שאינו מספיק חזק כמו לדוגמה בעת בניית מרפסות.

הפעולות הללו יוצרות תרחישים מסוכנים כמו חוסר יציבות ביסודות הבניין או במרפסות, דבר העלול למוטט אותם ולגרום לנזקים חמורים לנפש ולרכוש. או לחילופין אם בוצע איטום באמצעות חומר שאינו תואם את הצורך, הדבר יגרום לכך שהגג לא יהיה אטום ומי גשמים עלולים לחדור פנימה, לחלחל לדירות הממוקמות בדירות הגבוהות וליצור רטיבות, עובש ופטריות.

זו הסיבה שהפיקוח הוא האחראי לכל פעולה המתבצעת בכל מיזם ללא קשר לגודלו. בבניית בניין חדש או בשיפוץ של דירה קיימת. כל נושא הבנייה נבדק לאורכו של כל הפרויקט באופן קפדני ביותר כדי שהדיירים יגורו בסביבת מגורים המגנה עליהם.

המפקחים המנוסים בוחנים כל תחום בשבע עיניים כדי למנוע אסונות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן