בתל אביב חיים ביחד – טרנד הדיור השיתופי מגיע לתל אביב

מתחמי המגורים המשותפים, שהפכו טרנדיים מאוד (בעיקר לצעירים) בערים גדולות ברחבי העולם, ובקרוב יאפשרו גם דיור שיתופי בעיר הגדולה והפופולארית בישראל. אז מה הוא טרנד המגורים המשותפים, ומה יש לו להציע לכם?

דיור שיתופי – שילוב מרתק של ביחד ולבד

הערים הגדולות בעולם הופכות מנוכרות, מנותקות, וקרות יותר ויותר עבור מי שגר בהן לבד. עם מיליוני דיירים בגורדי שחקים, דירות קטנות (או מחולקות) והחשש – המוצדק – ממקרי פשיעה, אנשים מסתגרים בעולמם הקטן, והסביבה הופכת מנוכרת. בנוסף, מחירי השכירות בערים הגדולות מאמירים ללא הפסק, בכל העולם. כיוצא משני אלה, מי שמפתח קריירה (גם כשהוא מרוויח משכורת לא רעה), מוצא את עצמו משלם סכומים גבוהים על חוויית מגורים בעיר קרה, בה הוא מרגיש בודד בביתו.

מתחמי הדיור המשותף, מציעים אלטרנטיבה אשר פותרת את שני האתגרים האופייניים הללו, בסביבת חיים שיתופית וחברית, עם מרחבי מחייה משותפים (אבל גם פינה משלך, שיש בה בדרך כלל אזור שינה, פינת אירוח קטנה, ועוד), המון שכנים חברותיים, מגוון שירותים בתוך הבניין – ומחירי שכירות חודשית נמוכים יחסית. יש מי שיאמרו כי מדובר בחלום אמיתי, המאפשר לגור בעיר, בתוך סביבה מפנקת ובמחירים הגיוניים, ומי שחושב כך ישמח לשמוע, כי ממש בימים אלו כבר מתוכנן מתחם הדיור המשותף בתל אביב, בשיתוף פעולה בין קבוצת עזריאלי ועיריית תל אביב.

מתחמי יוגה, חדר אוכל מאובזר, מתחם מגורים אקסקלוסיבי

פרוייקט WeLive (“האח הקטן” של WeWork) הוא מהראשונים שהביאו את הדיור המשותף לתודעה הציבורית. עם מתחמים מפנקים במיוחד בערים הגדולות בארה”ב, הן ניו יורק ווושינגטון. שם, הוסבו בנייני ענק למבנים טרנדיים המאפשרים חלוקה בין חללים משותפים לחללי מגורים מעוצבים וחדשניים, כאשר חללי המגורים הם קטנים ומעוצבים בחוכמה ויעילות – ואילו מחוץ למרחבים האישיים, אפשר למצוא שירותים כמו חדר אוכל מאובזר, חדרי כביסה עם מספר רב של מכונות כביסה חדישות, ואפילו חדרי הרצאות וסדנאות. מבני דיור משותף בדרך כלל מנוהלים באופן שוטף על ידי הארגון, כך שרמת האבזור והשירותים נשמרת. את המרחבים האישיים בדרך כלל ניתן לשכור מרוהטים, כך שהעיצוב, הנוחות והיעילות נשמרים החל מהמיטה ומערכות הישיבה בבית, ועד לכלי האוכל במטבח.

כמה זה צפוי לעלות לשוכר?

בישראל, עדיין לא פורסמו מחירי השכירות למתחמי הדיור המשותף – אולם ברור שמדובר בחיסכון משמעותי של כספים לאורך השנה. במתחמי הדיור המשותף בעולם מדובר על חיסכון של בין 30% ל – 60% בממוצע בשכר הדירה, כאשר מחד, השוכרים מוותרים על שטח פרטי בדירה שלהם (מפני שהם מקבלים דירה קטנה) – אולם מאידך, הם מוזמנים להשתמש במתחמים משותפים מאובזרים ורחבי ידיים. חלק מן הפרויקטים של דיור משותף, דוגמת WeLive, מציעים לשוכר את כל האבזור הנדרש לו – החל מרהיטים וכלה במגבות וכלי אוכל, וגם כאן מדובר בחיסכון משמעותי.

מתחמי הדיור המשותף שומרים על ביטחונכם

נתקעתם מחוץ לבית? לרוב, תזדקקו לשירותיו האמינים של מנעולן בתל אביב – אך הרוב המכריע של מתחמי הדיור השיתופי הפועלים בחו”ל משתמשים בשירותי קונסיירז’ – שומר סף שנמצא זמין 24/7 בחזית הכניסה למתחם ומקפיד על כניסה ויציאה של מורשים בלבד. גם דלתות הכניסה למרחבים האישיים הן חדישות ובטוחות, ובדרך כלל תוכלו למצוא מפתח נוסף לדירונת שלכם אצל השומר בכניסה. ולכן, במתחמים השיתופיים המטופחים והמוגנים יש מי ששומר על הבית שלכם – גם כשאתם לא שם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן