איך תעשו סדר בחניון הבניין מבלי לריב עם השכנים?

התמונה מוכרת: אתם חוזרים מיום עבודה, נכנסים לחניון של הבניין בו אתם מתגוררים במטרה להחנות את הרכב ולעלות לדירתכם. אתם נכנסים לחניון, המחסום יורד מאחוריכם ואז חושכות עיניכם; כל אחד חונה איך שבא לו, חלק מכלי הרכב חונים מחוץ לחניה שלהם, כמה כלי רכב חונים על המדרכה בשביל המוביל לאזור החניה. החניות של דיירי הבניין תפוסות על ידי רכבי דיירים אחרים שחונים באלכסון על חניה וחצי. לרגע אתם שואלים את עצמכם “האם היתה פה רעידת אדמה ולא שמתי לב?”.

אם ניסיתם זאת בעבר אתם וודאי יודעים כי כמעט כל ניסיון לעשות סדר, יהיה אדיב ועדין ככל שיהיה,  נתקל בהתנגדות השכנים ויוצר ריב. תמיד יהיה השכן החכמולוג שידע להסביר לך למה מה שאתה מבקש ממנו לעולם לא יקרה ויהיה השכן המאיים שיודיע לך שהוא יחנה איך שהוא רוצה ואם זה לא טוב לך אתה יכול להזיז לו את הרכב בעצמך “ואז כבר תראה מה יקרה לך”.

כיצד עושים סדר באופן חניית כלי הרכב בחניון בלי לריב עם השכנים?

מומחים רבים בתחום האכיפה הבינו זה מכבר כי אכיפה וענישה אינה עובדת בין שכנים. בכדי להשיג סדר בחניון באופן החניית כלי הרכב יש ליצור תשתית פיסית אשר תעודד ותאכוף את אופן החניה הרצוי. נשמע אולי פשוט אבל איך בעצם עושים את זה? קודם כל יש להתקין מעצורי חניה בכל החניות בבניין. הנושא נסקר בהרחבה במאמר בנושא שימושי המוצר באתר shalomba.org.il. התקנת מעצורי חניה גם מסמנת את מיקומי החניות לנהגים וגם מעודדת חניה בקו אחיד וישר.

אם אתם עוד לא יודעים מהו מעצור לרכב בחניה אז כדאי כמובן להכיר את המוצר. מדובר ביחידה מגומי קשיח באורך של 183 ס”מ ובגובה של 10 ס”מ. מעצור החניה מותקן כ 75 ס”מ מקצה החניה הפנימי ומעוגן לרצפה באמצעות ברגים מסיביים. תפקידו לבלום את גלגלי הרכב בעדינות כאשר הרכב נכנס לחניה. באופן זה מסמן המעצור לנהג את קצה החניה ואוכף חניה של כל כלי הרכב בחניון בקו אחיד. ניתן גם להשתמש במעצור חניה לסמן את הגבול בין 2 חניות ובאופן זה למנוע פלישה של רכב א’ לחניה של רכב ב’ הסמוכה לו.

התועלות של שימוש במעצור חניה בחניון הן רבות ותורמות הן לבטיחות בחניון והן לסדר והאסתטיקה בחניון.

אביזרים נוספים שיגבירו את הסדר בחניון

מעצור חניה לרכב הוא אמנם אביזר חשוב לבטיחות והסדר בחניון אך יש לזכור כי הוא אינו עומד בפני עצמו והנו רק חלק מפתרון הבעיה של אי הסדר בחניון. חשוב לציין כאן כי אי סדר ובטיחות נמוכה הולכים שלובי ידים במרבית המקרים, ולא רק בחניון. על פי רוב הגברת הסדר תגביר את הבטיחות והגברת הבטיחות תשפר את הסדר.

אתרו את הבעיה והציגו פתרון מתאים

איתור הבעיה הוא שלב חשוב בדרך לפתרונה. לאחר שהתקנתם מעצורי גומי לרכב יש לבחון את המתרחש בחניון.  הבעיות הנפוצות בחניונים הן, על פי רוב, אחת מאלה:

  1. כלי רכב נוסעים במהירות מופרזת בשטח החניון. במקרה כזה מומלץ להתקין פסי האטה שיגבילו את מהירות הנסיעה בחניון. אין צורך להגביל את המהירות ל 10 קמ”ש. זה מיותר ולעיתים אף יוצר התרעמות מצד הדיירים. הגבלה למהירות של 15 או 20 קמ”ש תעשה את העבודה אם הפסים מוצבים מספיק קרוב זה לזה.
  2. פניות וצמתים “עיוורים” בשטח החניון בהם כלי רכב מגיעים מכיוונים נגדיים וכמעט מתנגשים זה בזה. מצב זה מאוד נפוץ בחניונים עקב תכנון צפוף של נתיבי הנסיעה בחניון וחניית כלי רכב המגבילים את שדה הראייה של הנהג. הצבת מראה פנורמית במיקום נכון בצומת או בפניה תאפשר לשקף לנהגים את הגעתו של רכב מהכיוון הנגדי ותאפשר להם לבלום מבעוד מועד.
  3. כלי רכב חונים באזורים אסורים לחניה – הבעיה כאן היא בטיחותית כמו גם אסתטית. כלי רכב החונים על שטחים שאינם מיועדים לחניה מקשים על התמרון של כלי הרכב האחרים אל ומתוך מקומות החניה שלהם. בנוסף, כלי רכב אלה החונים בניגוד להוראות מסתירים לנהגים את שדה הראיה ומחייבים את הולכי הרגל ללכת על נתיב הנסיעה במקום על המדרכה או בשביל המיועד להם. הפיתרון במקרה זה הוא התקנה של עמודי חסימה, גמישים או קשיחים, בהתאם לשיקול הדעת של אחראי החניון.

כל חניון עומד בפני עצמו ואין להסיק מחניון א’ לגבי חניון ב’. מומלץ להעזר בבעל מקצוע מנוסה על מנת לקבוע את הפיתרון הבטיחותי בחניון שלכם. אם לאחר שבחנתם את את הדברים לא הגעתם למסקנה חד משמעית לגבי הפיתרון הרצוי היעזרו באיש מקצוע שיגיע לחניון וייעץ לכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן