סין תהיה הראשונה בעולם לערוך ניסוי במטבע לאומי דיגיטלי

סין תערוך ניסוי במטבע לאומי דיגיטלי

הבנק הלאומי של סין פיתח אב טיפוס של מטבע מבוזר שעשוי להפוך למטבע לאומי רשמי בעתיד הקרוב. הסינים יערכו ניסוי במטבע המבוזר לצד המטבע העיקרי הרשמי – הרנמינבי או היואן הסיני.

סין תערוך סימולציות בתרחישים אפשריים ותבצע סחר דמה במטבע המבוזר באמצעות הבנקים המסחריים הגדולים בסין.

היתרונות הטמונים בפיתוח מטבע מבוזר דיגיטלי הם משמעותיים בסין במיוחד. ראשית, השימוש במטבע הדיגיטלי יפחית את העלויות הכרוכות בביצוע העברות ועל כן יוזיל את עלותם של שירותים פיננסיים לציבור. עובדה זו צפויה להועיל במיוחד למיליוני סינים שאינם משתמשים בשירותים של בנקים מסחריים בסין.

שנית, מאחר והמטבע הסיני הדיגיטלי ייתמך על ידי בלוקצ’יין, הוא עשוי להפחית את הסיכון של זיופים והונאות, וזה אינטרס של הממשלה המעוניינת לצמצם את השחיתות במדינה. שלישית, רכישת המטבע צפויה להיות קלה יותר ואטרקטיבית לסחר בינלאומי, מה שצפוי להוביל לגידול במספר העיסקאות ולתמוך בצמיחה כלכלית בקצב מהיר יותר.

ראו גם: הסטארטאפ הישראלי הזה גייס 150 מיליון דולר תוך שלוש שעות באמצעות אתריום

מאז הופיע הביטקוין בשנת 2009, צמחו המטבעות המבוזרים בקצב מטורף. היקף השוק של כל המטבעות המבוזרים בחודש אפריל השנה עבר את 25 מיליאר הדולרים. ביטקוין בודד שווה היום יותר מ-2,500 דולרים. היום מספר מדינות שוקלות להשיק מטבע לאומי דיגיטלי אך ככל הנראה סין תהיה הראשונה מבין כולן לעשות זאת. יותר מ-260,000 חנויות ביפן צפויות להתחיל לקבל ביטקוין כאמצעי תשלום מאושר הקיץ.

המטבעות המבוזרים לא רק מבשרים על מהפכה בתחום המטבעות אלא גם מחוללים חדשנות עסקית בכל הנוגע לאופן העברות כספים ברחבי העולם ועל ידי כך לשכלל שינוע סחורות, שירותים ואספקה ברחבי העולם.

הפוטנציאל הומחש בניסוי שערך בחודש מאי ארגון תוכנית המזון העולמית (World Food Programme) של האו”ם לספק מזון לפליטים סורים באמצעות “אתריום” (Ethereum) ובלוקצ’יין. את הפלטפורמה הקים Parity Technologies, סטארטאפ שייסד גווין ווד, ממייסדי “אתריום” וחברת הביג דאטה בתחום הבלוקצ’יין Daterella.

כך זה עבד: תורמים תרמו כספים למזון באמצעות “אתריום”, והמזון הועבר לנזקים שעיניהם נסרקו מראש כדי לוודא שהם זכאים לסיוע תוך הפחתה ניכרת בעלות ההעברות. ה-WFP מתעתד להרחיב את הניסוי ל-100,000 נזקקים עד אוגוסט, במטרה מוצהרת לסייע לכל הפליטים הסורים בירדן עד 2018 ולפתור את בעיית הרעב בעולם עד 2030.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן