לא רק לשתייה: 15 שימושים לא רגילים במשקאות תוססים

משקאות מוגזים רבים מכילים רכיבים שיעזרו לכם להרוג חרקים, להבריק חלונות ולהיפטר מכתמים וריחות לא רצויים. אבל אולי עדיף שתימנעו מלשתות אותם

מאת: שחר קיסינג’ר

משקאות מוגזים ממלאים את גופנו בכמויות גדולות מדי של נתרן וסוכר, כמות לא ידועה של קפאין, חומרים משמרים וצבעי מאכל זרחתיים, אשר חושפים אותנו לשלל סכנות בריאותיות, ביניהן: סכרת, השמנה, כבד שומני, מומים בלידה, פגיעה בזיכרון ואפילו סרטן.

אבל אין כל זה אומר שעליכם להיכנס לזרוק את הבקבוקים שכבר רכשתם ועוד לא שתיתם. אתם יכולים לעשות שימושים מגניבים לגמרי עם המשקאות התוססים האלה, פשוט לא בטוח שמשקה שדוחה חרקים, מנקה כתמי דם ומבריק חלונות הוא כל כך מומלץ לשתייה. הנה כמה שימושים מיוחדים שתוכלו לעשות עם המשקאות המוגזים שבבית שלכם במקום לשתות אותם. מה לשתות במקום? מים.

מסקרים שנערכו בחודש מאי 2017 על ידי מכון “הגל החדש” עולה כי כשמתקינים בר מים בבית, כל המשפחה שותה יותר מים. 80% מהמשפחות העידו כך. 66% מהמשפחות העידו כי הילדים שותים יותר מים, וחשוב מזה – פחות משקאות מתוקים.

להסיר חלודה

אחד הסרטונים הוויראליים ביותר של השנים האחרונות, מראה כיצד ניתן להסיר כתמי חלודה עקשנים בעזרת סמרטוט וקולה. אנחנו רק מזהירים שלא בטוח שתרצו להמשיך לשתות את המשקה אחרי הצפייה.

להרוג חרקים

אומרים שהם יחיו גם אחרי שבני האדם ישמידו את עצמם, אבל אם יש משהו שהורג נמלים ואפילו ג’וקים מגעילים, זה דווקא משקאות כמו קולה. ראיתם ג’וק? התיזו עליו כמה טיפות מהמשקה המתוק והיפרדו ממנו לשלום. אגב, זה עובד גם על נמלים. וגם על עקרבים, אתם מוזמנים לחפש את הסרטונים ברשת.

להחזיר את הברק לאבנים יפות

ניתן להחזיר לאבני חן כמו יהלומים, אבני ספיר ואבני אודם את הברק שאבד להן. איך עושים את זה? משרים את האבנים בקערה עם מי סודה למשך הלילה. האבנים יקבלו את הברק שאבד להן ואתם תיהנו מתכשיטים נוצצים יותר.

סודה והיהלומים יחזרו להבריק. צילום: שאטרסטוק

להחזיר את הברק למטבעות ישנים

גם למטבעות אפשר להחזיר את החיות והברק המקוריים שלהם וזה פשוט וקל: יש להשרות אותם בקולה לכמה דקות (עד שהתסיסה מפסיקה) ולנגב. המטבעות ינצצו כמו אוצר של פיראטים.

לקולה יש איכויות ניקוי מופלאות, כשבין היתר המשקה הפופולרי מסוגל להבריק את חלונות הבית שלכם. מה מעניק לו יכולות אלה? נוכחותה של חומצה ציטרית, כמובן. מה עושים? מתיזים קצת קולה על החלון ועוברים עליו עם נייר עיתון בדיוק כמו עם ספריי ניקוי מתיזים קצת קולה על החלון ועוברים עליו עם נייר עיתון. ובאוטו? שפכו את הקולה שלא תשתו יותר למיכל הסבון לניקוי השמשה הקדמית. זה עובד.

עוברים לשתות מים מרעננים בלחיצת כפתור עם ברי המים תמי4 <<

להבריק חלונות

לקולה יש איכויות ניקוי מופלאות, כשבין היתר המשקה הפופולרי מסוגל להבריק את חלונות הבית שלכם. מה מעניק לו יכולות אלה? נוכחותה של חומצה ציטרית, כמובן. מה עושים? מתיזים קצת קולה על החלון ועוברים עליו עם נייר עיתון בדיוק כמו עם ספריי ניקוי מתיזים קצת קולה על החלון ועוברים עליו עם נייר עיתון.

ובאוטו? שפכו את הקולה שלא תשתו יותר למיכל הסבון לניקוי השמשה הקדמית. זה עובד.

להסיר לשלשת יונים

שוב פעם קקי על שמשת הרכב שלכם? התיזו מעט סודה על השמשה ונגבו אותה. הסודה אמורה לעזור לכם לנקות את הכתמים הלא רצויים בקלות ובמהירות.

להרגיע כאבי צריבה ועקיצות

הודות לכימיקלים הרבים שבמשקה, קולה יכולה להקל על כאבי צריבה בעור שנגרמים כתוצאה ממגע לא רצוי עם מדוזה, ואפילו במקרים מכאיבים מאוד של עקיצת דבורה. מרחו מעט קולה על האזור הנגוע להקלה מידית.

מרחו קולה על עקיצת יתוש או דבורה והרגישו הקלה מיידית. צילום: שאטרסטוק

להיפטר מריח חריף של שתן

גור כלבים קטן ימלא את ביתכם באהבה גדולה ובפרצי צחוק בלתי נשלטים, אבל גם יעניק לכם לא מעט עצבים, בייחוד אם הוא עדיין מתעקש לעשות צרכיו בסלון. בעזרת בקבוק של סודה או ספרייט תוכלו להיפטר מכתם השתן, ובעיקר מהריח החזק והצורם במהירות. איך עושים את זה? אחרי שאתם סופגים את השתן בסמרטוט, מתיזים על האזור הנגוע מעט סודה ונותנים לה לעשות את הקסם שלה. אחרי מספר דקות הריח אמור להיעלם, והכתם יימחק כלא היה. אגב, זה עובד גם על פיפי של ילדים בגמילה מחיתולים.

לתקן את הצבע בשיער

צבעת את השיער בעצמך בבית ולא אהבת את התוצאה? בלי פאניקה. חפפי את השיער עם קצת קולה ותני לה לעשות את הקסם שלה. הגוון אמור להתבהר תוך דקות מספר.

לשיער בלונדיני כמו שרצית. צילום: שאטרסטוק

להמיס מסטיק עקשן

אם בעבר ילדות קטנות נאלצו לסבול מחיתוך שיערן הארוך כתוצאה ממסטיק לא רצוי שנדבק אליו, הרי שהיום אפשר להיפטר מהמסטיק הפוחז בדרך קצת פחות מצלקת וטראומתית: פשוט להשהות את חתיכת השיער הדביקה במעט קולה, ולהסיר את המסטיק בקלות וביעילות.

קצת קולה והמסטיק יורד מהשיער. צילום: שאטרסטוק

לעזור בעבודת הגינון

יש לכם קומפוסט בבית? נסו לשפוך על הערימה מעט קולה, ועשו זאת לפחות פעם בשבוע. המשקה עתיד לגרום למיקרואורגניזמים לעבוד מהר מתמיד.

לפנק את העציצים

ואם בגינון לחובבים עסקינן, נסו להשקות אחת לשבוע את הצמחים שלכם עם מי סודה. המלחים והמינרלים שבמשקה אמורים לעזור לעציצים לגדול ולשגשג טוב ומהר יותר.

להסיר כתמי שמן מהבגדים

אחת הסכנות הגדולות ביותר לבגד אהוב הוא כתם שומני מארוחת הערב. כעת נדמה שאימת הפשניסטיות זוכה לפתרון יצירתי – לפני שאתן מכניסות את השמלה המוכתמת למכונת הכביסה, השרו את הכתמים עם אבקת כביסה וקצת קולה, ורק אחר כך כבסו אותה. היה כתם ואיננו.

להסיר כתמי דם מהבגדים

אתם לא חייבים להיות רוצחים סדרתיים כדי לרצות להסיר כתמי דם מהבגדים שלכם. המחזור הנשי וכן תאונות גילוח עלולים להכתים את הבגדים האהובים עליכם, ואיזה מזל שקצת קולה עם אבקת הכביסה הידנית שלכם יעזרו בהסרת הכתמים הלא רצויים.

להסיר צבע מרהיטים

צבעתם את הדירה ובטעות אחד הרהיטים התלכלך מהצבע? בלי פאניקה. טבלו מטלית בקצת קולה ושפשפו את הצבע המיותר. אל תשכחו לעבור אחר כך על המקום הנגוע עם קצת מים וסבון, כדי שהוא לא יוותר דביק.

מים צוננים הם מרעננים יותר מכל משקה אחר. להזמנת בר מים תמי4 הקליקו כאן>>>

*הכתבה נכתבה בשיתוף שטראוס מים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן