דיווח: המטריקס חוזר לסיבוב נוסף

האם יכול להיות שטרילוגיית המטריקס חוזרת? על פי הוליווד ריפורטר, התשובה היא שכך מסתמן.

הדיווח מציין כי “המטריקס” החדש נמצא בשלבים ראשונים של פיתוח באחים וורנר. נראה כי לא מדובר בהמשך ישיר לטרילוגיה אלא ריבוט, יצירה מחודשת של סדרת הסרטים המקורית. האחים ואשוסבקי לא מעורבים בגירסה החדשה אך האולפנים מעוניינים לקבל את ברכת הדרך שלהם.

הדיווח מצטט מקורות שאמרו כי זק פן, שכתב לכמה סרטים של מארוול, עשוי להיות מעורב ביצירה, ומייקל בי ג’ורדן עשוי לקבל את התפקיד הראשי. לא נראה שקיאנו ריבס, “ניאו” המקורי, מעורב בסדרה החדשה.

“המטריקס” הוא טרילוגיה של שלושה סרטים שעוררו עניין רב וחידשו בהקשרים של פילוסופיה, קולנוע ועיצוב. הסרטים מביאים את סיפורו של האקר מחשבים צעיר שלומד את טבעה האמיתי של המציאות המתוסרטת בה הוא חי ומצטרף לקבוצת מורדים כדי להילחם בשליטים של המטריקס.

להצלחת הסרטים תרמו בין היתר התסריט המצוין עם השראה מפילוסופיות מן המזרח הרחוק ומהמערב, זוויות הצילום המושפעות מקומיקס, הכוריאוגרפיה המרשימה של אלימות בהשפעת סרטי פעולה יפניים ושימוש נרחב בצילום ב”זמן קליע”: (Bullet-Time), המשחקת עם המהירות בסצינות אקשן והופכת כל אלימות לאמנות שקפאה בזמן.

שיטת הצילום ב-360 מעלות שהוצגה בסרטים אלה לראשונה זכתה לחיקויים רבים. המטריקס גם הוליד גל של סרטי אקשן בהשראתו.

המטריקס הוא עולם של חלום, אבל בבסיסו עומד דווקא חוסר היכולת האנושית להבדיל בין חלום למציאות. משום כך, הסדרה מערבבת בין מציאות כמו שכולנו מכירים לבין יכולות עילאיות של הדמויות כמו יכולת לעוף בלי כח הכבידה ולעצור את הזמן. הדמויות נעות בסרט בין המציאות לאשליה, כשהן לא מוגבלות לקרקע או למגבלות האנושיות שבמציאות.

הגיבור “הנבחר” ניאו מבין שהוא אינו חי במציאות האמיתית, וכמו ברבים מסרטי האקשן, ויוצא למלחמה נגד הרעים שכלאו אותו באשליה. ב”מטריקס” שולטות מערכות אינטליגנציה מלאכותית שכלאו את האנשים בתוכן. במובן הזה המטריקס הקדים את זמנו והיום רלוונטי יותר מתמיד.

המעריצים הגיבו בהתרגשות אופיינית:

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן