מדענים שיחזרו את פניו של אדם שנרצח בברוטליות לפני 1,400 שנים

פניו של אדם שנרצח בברוטליות לפני כ-1,400

חוקרים שחזרו את פניו של אדם שנרצח בברוטליות לפני 1,400 שנים בהיילנדס הסקוטיים, באופן שמאפשר לאנתרופולוגים ולמדעני זיהוי פלילי לגלות כיצד מת האיש.

השלד השמור היטב נמצא במערה במזרח סקוטלנד יחד עם עדויות לכך שהמערה שימשה לצורך נפחות ברזל. השלד מוקם על גבו בשיכול רגליים כאשר סלעים כבדים מכבידים על איבריו.

הגילוי עורר את סקרנותם של חוקרים במרכז לאנטומיה וזיהוי אנושי של אוניברסיטת דנדי, שלקחו את הגופה למעבדה לבדיקות נוספות.

פניו של אדם שנרצח בברוטליות לפני כ-1,400

בדיקת תיארוך פחמן-14 קבעה כי האיש מת בין 430 ל-630 לספירה, מה שמשייך אותו לקבוצת שבטים ברבריים שנקראו “פיקטס” ולחמו ברומאים ובאנגלים עד המאה העשירית לספירה. הרומאים הם אלה שהעניקו לשבטים את השם “פיקטס” שנבע מהמושג “אנשים צבועים או מקועקעים”.

איך הוא מת?

הפגיעה הראשונה שזיהו החוקרים הייתה של עצם מעוגל ששבר את שיני האיש בצד ימין של הלסת, הם מציינים. הפגיעה השנייה נגרמה ככל הנראה על ידי אותו עצם ששבר את לסתו בצד שמאל. הפגיעה השלישית הייתה בחלק האחורי של ראשו לאחר שנפל כתוצאה מהמכה בלסתו. הפגיעה הזו הייתה חזקה במיוחד ועשויה הייתה להיגרם מעצם כבד כמו סלע לפי הערכת החוקרים.

אבל זה לא היה הסוף. הפגיעה הרביעית הייתה של עצם חד שנכנס מצד אחד של הגולגולת ויצא מהצד האחר ואילו הפגיעה החמישי יצרה חור בראש הגולגולת.

צוות החוקרים שילבו ידע אנטומי, אנתרופולוגי, זיהוי פלילי וטכנולוגיית הדמיה כדי ליצור שחזור דיגיטלי של פני הנרצח.

פניו של אדם שנרצח בברוטליות לפני כ-1,400

מה קדם לרצח וכיצד נראו ימיו האחרונים של האיש – שאלות אלה הן עדיין בגדר תעלומה עבור החוקרים אך הם מקווים כי גילויים נוספים במערה יסייעו להם לשפוך אור נוסף על תעלומת הרצח העתיקה. “אנחנו לא יודעים עדיין מדוע האיש נרצח אך זירת הרצח מספקת לנו מידע על האנשים שרצחו וקברו אותו. אולי הרצח היה תוצאה של סכסוך אישי או שהיה לו מימד טקסי?”, שיער ראש צוות החוקרים, סטיבן בירץ’.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן