אם יש סיבה אחת בלבד לאהוב את ניק קייב זה בזכות המכתב שלו ל-MTV

אתמול נודע שבזכות הביקושים להופעה של ניק קייב בישראל ב-19 בנובמבר תתווסף הופעה שנייה ב-20 בנובמבר. שתי ההופעות יחתמו את סיבוב ההופעות האירופי של הזמר.

זה מאוד משמח לדעת שקייב האוסטרלי בן ה-59 עדיין אהוב כל כך בישראל. מי שהחל את דרכו המוזיקלית עם The Birthday Party-The Boys Next Door ומאוחר יותר עם The Bad Seeds, הופיע לראשונה בישראל בפסטיבל הבלוז בחיפה בשנת 1993 ומאז הופיע ב-1995 וב-1998 והשאיר אחריו עדת מעריצים נאמנה.

ניקולאס אדוארד קייב בשמו המלא, שהעיד על עצמו פעם שחווה ילדות נטולת טראומות ואת הרגישות שלו תלה בנטייה גנטית כלפי דברים נוראיים. אולי זו גם סיבה טובה לכך שהוא זוכה לאהבה במקום כל כך קשה כמו ישראל. גם כאשר פלירטט עם סרטים וחטא בסיפורת, קייב תמיד נשאר איש של מוזיקה. לא תמצאו אותו מנחה שעשועונים או משתתף בריאליטי.

המכתב של ניק קייב

Push The Sky Away מ-2013. קייב ואשתו על השער בתמונה שצולמה במקרה על ידי דומיניק לסרמן

עד כמה קייב מחויב למוזיקה? בימים בהם ריאליטי הפך לשיטה להנפיק כוכבי מוזיקה אינסטנט מעניין לקרוא את המכתב המנומס שכתב קייב למנהלי MTV שרצו להעניק לו את פרס הזמר הטוב ביותר לשנות 1996:

“אני רוצה להתחיל באמירת תודה לכם על כל התמיכה שהענקתם לי בשנים האחרונות ואני מכיר תודה וגם מוחמא על הבחירה.

“עם זאת, אני חש חובה לבקש לא לקבל את הפרס או פרסים אחרים בשנים הבאות ולהעניק אותם לאלה שמרגישים יותר בנוח עם הטבע התחרותי של פרסים תחרותיים כאלה. אני תמיד האמנתי שהמוזיקה שלי ייחודית ואישית ומתקיימת מעבר לגבולות של אלה שמבקרים לצמצם דברים באמצעות מדידה בלבד. אני לא בתחרות עם אף אחד. היחסים שלי עם מוזיקה הם מורכבים במקרה הטוב ואני מרגיש צורך להגן עליהם מפני השפעה שתפגע בטבע השברירי שלהם.

“ההשראה מעניקה לי מחסדיה במתנה ואני בתמורה מתייחס אליה ביחס של כבוד לה היא ראויה. במקרה הזה לא להעמיד אותה לשיפוט ולתחרות. ההשראה שלי אינה סוס ואני לא במירוץ סוסים וגם אם הייתה סוס לא הייתי רותם אותה למירוץ הזה. המירוץ בו ראשים נערפים עבור פרסים נוצצים. ההשראה שלי עלולה להיבהל ולנטוש אותי לחלוטין. אז שוב, לאנשים של MTV, אני מעריך את האמון ואת ההכרה, אומר באמת תודה שוב ושוב אבל לא. לא תודה.

שלכם בברכה. ניק קייב. 21 באוקטובר, 1996”.

קיילי מינוג, שותפתו לפרס של קייב, הקריאה את המכתב במסגרת פרויקט Letters Live באתר המכתבים Letters of Note.

מינוג שרה עם קייב את הדואט Where the Wild Roses Grow מתוך האלבום Murder Ballads מ-1996, האלבום שגרם ל-MTV להעניק לשניים את הפרס.

וכך נסגר מעגל.

התמונה הראשית: מתוך הסרט 20,000Days on Earth Film

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן