תכונה קריפית חדשה של פייסבוק מנסה להפוך זרים לחברים

Discover People

פייסבוק מנסה מדור חדש באפליקציית המובייל שלה בשם Discover People שמעודדת משתמשים להכיר חברים חדשים.

התכונה, שנועדה להביא ליצירת קשרים חדשים בין אנשים שאינם חברים בפייסבוק, זמינה באפליקציית ה-iOS והאנדרואיד של פייסבוק בלבד בשלב זה.

היא עשויה לשמש ליצירת נטוורקינג עסקי או אפילו למטרות היכרויות.

  • הודעה: חורים ברשת מחפשים אתכם: יצרני תוכן, רעיונאים ומשפיענים. פרטים כאן

ראשית נקראים המשתמשים לוודא כי מדור ה”אודות” בפרופיל שלהם מעודכן. לאחר מכן הם יכולים לעיין ברשימה של אירועים קרובים כדי לבדוק מי עוד מתכוון להגיע לאירועים האלה, כמו גם לעיין ברשימות של אנשים שמתגוררים בעיר שלהם או עובדים במקום העבודה שלהם.

התכונה תהיה זמינה בקרוב לכל משתמשי פייסבוק במובייל. אפשר למצוא אותה בתפריט הראשי של פייסבוק תחת Friends, Events, Groups, Nearby Places ואפשרויות נוספות.

 

Discover People
Discover People

כאשר פותחים את המדור החדש נקראים המשתמשים להציג את עצמם באמצעות עדכון איזור ה-info (ביוגרפיה ותמונות נוספות) הראשי של פייסבוק (ולא של המדור באופן מיוחד). מתחת לאפשרות עדכון הפרופיל מוצגות רשימות של אנשים שמתכוונים ללכת לאירועים שונים. במקום לצפות בפרטים של האירועים תוכלו להחליק פרופילים של אנשים שעומדים להגיע לאירוע, באופן שקצת מזכיר את טינדר.

בתחתית המסך אפשר גם לדפדף בין אנשים שגרים בעיר שלכם או עובדים במקום העבודה שלכם. אף אחד מהמדורים האלה לא יציג לכם אנשים שאתם כבר חברים שלכם בפייסבוק. למי שדואג לפרטיות שלו אפשר לומר שרק מידע שהוגדר על ידי המשתמשים ציבורי יהיה חשוף במדורים האלה. על אף התחושה הסטוקרית שעולה מהתכונה החדשה, היא לא באמת חושפת יותר מאשר שיטוט באירועי פייסבוק ועיון ברשימת המוזמנים שאישרו את הגעתם.

Discover People

הלוגיקה של פייסבוק: לאנשים המוזמנים לאותו אירוע יש מכנה משותף וכבר נשבר הקרח ויש סיבה לשלוח להם הודעה ולערוך היכרות קצרה. לא ברור מי הם מומחי התקשורת הבין אישית של פייסבוק אבל מישהו צריך לעדכן אותם שקשרים אישיים לא באמת נוצרים על הבסיס הזה. זה גם כך לא הכי נוח להכריז שאתם “מעוניינים” להגיע לאירוע פומבי מסוים, בידיעה שפייסבוק עשויה להכריז חגיגית על העניין שגיליתם לכל החברים שלכם בניוזפיד.

זה לא הניסיון הכושל הראשון של פייסבוק לחבר בין אנשים. החברה השיקה בעבר תכונה בשם Nearby Friends המאפשרת למשתמשים לדעת מי מהחברים שלהם נמצא בקרבת מקום ו”לנפנף לו לשלום”. בעקבות ביקורת על הפרת הפרטיות נאלצה החברה להסיר את האפשרות לגלות את המיקום המדויק של החברה בדצמבר האחרון. אפשר להניח בביטחון שרוב ההיכרויות בפייסבוק מתרחשות באופן יזום על ידי המשתמשים עצמם באמצעות כלים קיימים כמו תגובות, פוסטים והודעות אישיות, ובלי העידוד הפעיל של פייסבוק. על פי מבחן התוצאה עדיף שהיא לא תנסה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן