עסק ביש – איך יוצאים מצרות כלכליות בעסק?

כתבה פרסומית

רווחיות נמוכה ובעיות בתזרים המזומנים של העסק עלולים להשפיע על חשבון הבנק האישי שלכם. כדי למנוע זאת מראש תצטרכו לבקש יותר ימי אשראי מהספקים, להקפיד על גבייה ולהשתמש במקורות מימון חיצוניים. קבלו את המדריך המלא

לפי סקר אשראי של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל משנת 2015, 80.8% מבעלי העסקים מפרידים בין חשבון בנק פרטי לחשבון עסקי. בדיקה לעומק לפי גודל העסק מגלה שככל שהעסקים גדולים יותר כך הם נוטים להקפיד על ההפרדה, ולכן 100% מהעסקים עם 20-100 עובדים מנהלים חשבון בנק עסקי, לעומת 71.7% מהעסקים ללא מועסקים (עצמאים).

הבעיה היא שצרות כלכליות בעסק עלולות להשפיע לרעה על החשבון האישי. אפשר לראות דוגמאות לכך בכל תחומי המשק, החל מהניהול הכושל של הפועל תל אביב בכדורגל, דרך הקריסה של ענבל אור ועד העסקים השכונתיים שמתקשים להתמודד עם הקניונים והקניות באינטרנט. זה גם מסביר מדוע מעל 40 אלף עסקים קטנים בישראל נסגרים מדי שנה ועשרות אלפי עסקים זעירים לא מצליחים לסגור את החודש.

שמרו על תזרים המזומנים ובקשו יותר ימי אשראי מהספקים

יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעבור ממצב של מינוס לחשבון עסק מאוזן ויציב. קודם כל, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע ולנהל את תזרים המזומנים על בסיס תכנית מוגדרת. ניהול מהודק של תזרים המזומנים הוא התנאי להתנהלות עסקית מוצלחת.

במקביל, נסו לבקש יותר ימי אשראי מהספקים. זו עצה שרלוונטית בעיקר לעסקים שמוכרים מוצרים ולא לנותני שירותים, אך היא עשויה לגרום למהפך של 180 מעלות בחשבון הבנק שלכם. אפילו כמה ימי אשראי בודדים נוספים יכולים למנוע מהעסק לחרוג ממסגרת התקציב ולחסוך את הצורך בנטילת הלוואות.

עליכם להקפיד על גבייה קפדנית ותוך נהלים ברורים. אם יש לכם עובדים שאחראיים על הנושא, ודאו שכל אחד מהם יודע מה לעשות ומתי. במידה ואתם מנהלים את העסק לבדכם ובאופן עצמאי לחלוטין, תצטרכו לקבוע סטנדרטים לגבייה ותנאי תשלום מותרים. זכרו שהגבייה היא המחולל המרכזי של תזרים המזומנים והחמצן של העסק שלכם.

מימון לטווח ארוך: איזו הלוואה מתאימה לעסק שלכם?

החסם העיקרי בפני עסקים קטנים הוא רווחיות נמוכה ובעיות בתזרים המזומנים, בעוד היעדר מקורות מימון נמצאת בתחתית הרשימה. הסיבה לכך היא שהיום כבר אפשר לקחת הלוואה ולהשיג מימון לעסקים בתנאים נוחים. האשראי שאתם זקוקים לו הוא בדרך כלל אשראי לטווח בינוני או ארוך, כי אתם מממנים בעזרתו פעילויות שההחזרים עליהן ממושכים.

הקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים למשל תעניק לכם הלוואות בערבות המדינה, לעומת הבנק שיאפשר לכם לקבל הלוואה בתנאים נוחים כנגד בטחונות. הטיפ בהקשר הזה הוא לנסות להשיג אשראי לטווח ארוך ולצאת מהמינוס בלי להיות תלויים במשא ומתן תדיר עם המלווה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן