איך להבטיח עתיד טוב וראוי לילדינו

יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות בהיבט הכלכלי והקוגניטיבי כדי להבטיח עתיד טוב יותר לילדים שלכם. קבלו את המדריך המלא

נכון לסוף שנת 2015 חיו בישראל 8.3 מיליון תושבים, כאשר מתוכם מעל 864 אלף פעוטות בגיל 0-4 ועוד כ-785 אלף בגיל 5-9. לאלו יש להוסיף 718 אלף ילדים בגילאי 10-14 ו-653 אלף בגילאי 15-19. השוואה לשנים קודמות מעידה על גידול באוכלוסייה, בין היתר בגלל שיעור פריון שעולה במעט על 3 ילדים לאישה.

הנתונים מוכיחים שלא סתם כולנו מרגישים שיש סביבנו הרבה מאוד ילדים. השאלה המתבקשת היא מה אפשר לעשות כדי להבטיח להם עתיד טוב יותר, ובמה זה בכלל יכול לבוא לידי ביטוי. מסתבר שהתשובה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב ויש שורה ארוכה של כלים שעומדים לרשותנו באופן מיידי.

3 דברים שיפתחו את היכולת הקוגניטיבית של הילד שלכם

בהיבט הקוגניטיבי, זכרו שכל פעולה שתבצעו מגיל קטן צפויה להשפיע על הילד שלכם בצורה משמעותית.

הנה למשל 3 דברים שיפתחו את האינטליגנציה של היורש בצורה טבעית והדרגתית:

  1. משחקי זיכרון – שחקו עם הילדים במשחקי זיכרון. כך תחשפו בפניו עולם מושגים וידע רחב, תניעו אותו ללמידה אינטואיטיבית ותתרגלו יחד עמו מיומנויות אישיות, חברתיות ורגשיות.
  2. טריוויה – נסו לשאול את הילד כמה שיותר שאלות ידע כללי. שחקו איתו טריוויה ברכב, סביב שולחן האוכל ולפני השינה. אם אתם בעצמכם לא יודעים את התשובה, אל תפחדו להראות לו איך אתם משתמשים במקורות מידע חיצוניים (ספר, אינטרנט וכן הלאה).
  3. מפגשים חברתיים – עודדו את הילד לצאת למפגשים חברתיים. הפגישו אותו עם בני גילו ותנו לו הזדמנות להביע את עצמו.

חוץ מזה, הראו לילד דוגמא אישית. דברו איתו על דברים שקרו לכם ועודדו אותו לעשות את אותו הדבר. הישארו קשובים לצרכים שלו וגלו מעורבות מול הגננת, המורה או המנהלת.

המדינה נותנת לילד שלכם 50 שקל בחודש – לא תיקחו?

מומלץ לכל הורה לשקול פתיחת קופת גמל להשקעה אותה ניתן למשוך בכל עת. זה מוצר חדש יחסית בשוק המקומי, ובעזרתו ניתן לבחור האם לנצל את הכספים הקיימים באופן שוטף או להתמיד ולחסוך עד גיל פרישה. מי שבוחר באופציה השנייה ייהנה משתי הטבות מס גדולות: פטור ממס רווח הון (מס על הרווחים) ופטור ממס על הקצבה. בעזרת הקופה תוכלו גם להגדיל את החיסכון הפנסיוני של הילדים וגם לא להגביל את עצמכם עד גיל הפרישה.

החל משנת 2017 תיפתח קופת חיסכון לכל ילד בישראל והמוסד לביטוח לאומי יפקיד 50 שקל בחודש לקופת גמל או למוסד פיננסי לבחירת ההורים. עם הגיעו לגיל 18 יפקיד הביטוח הלאומי 500 שקלים נוספים, ובגיל 21 עוד 500 שקלים. המדינה עצמה מתחייבת לשאת בכל עלויות הניהול עד שהילד יגיע לגיל 21 ובכל מקרה ההורים יוכלו להפקיד עוד 50 שקלים נוספים מתוך קצבת הילדים ישירות לחשבון החיסכון. בקיצור, התפקיד שלכם הוא רק למצוא את קופת הגמל או המוסד הפיננסי שיספק את החיסכון האטרקטיבי ביותר.

לפי החישובים, החיסכון בתכנית של משרד האוצר יוכל להצטבר עד 20 אלף שקל במועד שבו יתאפשר לילד למשוך אותו. אם תתחילו להפקיד בבנק 50 שקל בחודש החל מהלידה תוכלו להגיע ל-12,983 ש”ח בגיל 18 ול-14,103 ש”ח בגיל 21. לעומת זאת, הפקדה דומה בקופת גמל תעניק לילד שלכם אפשרות למשוך 19,751 ש”ח בגיל 18 ולא פחות מ-22,864 ש”ח בגיל 21. משתלם, לא?

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
גיל

הפרסום ה”סמוי” שלכם מתחיל להיות פתאטי…

גל מור

זה לא סמוי. זה גלוי. זה תוכן מקודם שמופיע בראש האתר והוא חלק מהמודל העסקי שלנו שמאפשר לנו לקיים את העסק. אם זה לא מוצא חן בעיניך אתה מוזמן לא לקרוא, להתעלם או לעזוב

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן