בנק הולנדי מחליף 5,800 עובדים במכונות בעלות של שני מיליארד דולר

בנקים כל הזמן מחפשים דרכים שיאפשרו להם לקצץ בהוצאות, יעידו הסניפים המתרוקנים מכספרים אנושיים, אך בנק הולנדי מוביל, ING, הרחיק לכת במהפכת הבנקאות הדיגיטלית שלו.

הבנק הכריז השבוע כי הוא עשוי לחסוך מיליארד דולר השנה באמצעות קיצוץ 5,800 משרות. 1,200 עובדים נוספים ייאלצו לעזוב את תפקידים או לעבור למקום עבודה אחר בבנק.

השינוי הזה לא צפוי להיות זול. ING מתכוון להשקיע יכ-900 מיליארד דולרים בחמש השנים הקרובות בטכנולוגיה כדי לאחד את התשתיות, הדאטה ותהליכים אחרים ל”פלטפורמת בנקאות דיגיטלית אחת”. רוב האנשים שיאבדו את משרתם יהיו עובדים במשרה מלאה מבלגיה והולנד, בהן מערכות ניהול הסיכונים, הפיננסים, משאבי האנוש וטכנולוגיות המידע יאוחדו.

ING מתכוונת לצמצם את מספר הסניפים שהיא מפעילה בבלגיה מ-1,200 ל-650 סניפים. הבנק מקצה כ-1.2 מיליארד דולרים לתשלום פיצויים לעובדים שיפוטרו. נוסף על ההשקעות בטכנולוגיה, עלות החלפת העובדים במחשבים צפויה להסתכם בכשני מיליארד דולרים.

המהלך מרתיח את האיגודים המקצועיים במיוחד על רקע העובדה כי ING קיבלה מענק ממשלתי בסך כ-11 מיליארד דולרים ב-2008 בעקבות קשיים אליהם נקלעה.

“לקוחות ING מצפים לרמת שירות דומה מהבנק כפי שהם מקבלים מנטפליקס, פייסבוק או ספוטיפיי”, אמר ריימונד ורמולן, דובר הבנק, “עלינו להתאים את עצמנו למציאות. אנחנו יכולים לספק את השירות באמצעות פחות אנשים”. בתגובה לביקורת של האיגודים המקצועיים מסר הדובר כי היעד של הממשלה “אינו להבטיח שהעובדים יחזיקו במשרתם לנצח”. במקום זאת, “היעד הברור של המענק היה להציל את המערכת הבנקאית ולהבטיח כי יובטחם כספם של החוסכים בבנק”.

מחקרים מצביעים כי כ-10% מהעובדים במדינות המפותחות צפויים לאבד את משרתם בעקבות אוטומציה. ככל שמדובר במשימות קבועות שחוזרות על עצמן כך גובר הסיכוי כי נושאי המשרות האלה יוחלפו על ידי מכונות.

חברות פינטק משיקות בנקים חדשים שמספקים שירותים כמעט אך ורק באמצעות אפליקציות ניידות, ובכך הם לא נזקקים למערכות המיחשוב הישנות (לגאסי) של הבנקים ולכח העבודה הגדול והיקר שמאפיין אותם.

בשבוע שעבר הודיע Commerzbank הגרמני כי עד 2020 כ-80% מהשירותים שלו יהפכו אוטומטיים וכתוצאה מכך יקצץ 9,600 משרות, בעלות של יותר מ-1.2 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הבנקאות הדיגיטלית שלו.

במקביל, הבנק המלכותי של סקוטלנד (RBS) הודיע על השקת “לובו”, צ’ט בוט שמתבסס על בינה מלאכותית ויסייע ל-10% מלקוחות הבנק החל מחודש דצמבר בביצוע פעולות ומענה על שאלות. הצ’ט בוט, שיודע לזהות את מצבי הרוח של הלקוחות ולהגיב בהתאם, לא יוצא להפסקות ולא דורש תוספת שכר. אם חושבים על זה, הוא עובד חינם.

גם בנק לאומי בישראל הודיע כי יקצץ 1,000 משרות בחמש השנים הקרובות וגם בדיסקונט ובבנק הפועלים מפטרים מאות עובדים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן