40 גורי טיגריסים מתים נמצאו במקפיא במקדש הטיגריסים בתאילנד

הרשויות בתאילנד גילו לפחות 40 גורי טיגריסים מתים במקפיא במקדש הטיגריסים בתאילנד, במסגרת חקירת החשדות כי מלכודת התיירים הזו מעורבת בסחר בלתי חוקי בבעלי חיים.

המשטרה וחוקרי רשות שמורות הטבע בתאילנד פשטו על מקדש “וואט פה לואנג טה בואג” במחוז קנצנ’בורי ביום שני. במסגרת פעילות שנועדה להעביר מהמקום 137 טיגריסים הנתונים בסכנת הכחדה, רויטרס מדווחת כי גופות של 40 גורי טיגריסים התגלו ב”מקפיא” באיזור המטבח של המקדש הבודהיסטי.

לצד הגורים, הרשויות מצאו גם גופה של בינטורונג, מין מוגן המכונה “חתול דב”.

“מצאנו 40 גורי טיגריסים היום. הם היו בני יום או יומיים כשהם מתו אבל אנו לא יודעים כמה זמן הם מתים”, מסר מפקד המשטרה בנדית’ מנגסוקאם לסוכנות AFP.

כתב אישום פלילי חדש צפוי להיות מוגש נגד המקדש, על אף שהאחראים מכחישים כל קשר לסחר בלתי חוקי בבעלי חיים או להתעללות בבעלי חיים.

בהודעה שפורסמה לאחרונה בדף הפייסבוק של מקדש הטיגריסים נכתב: “גורים מתים לעתים מסיבות מגוונות, לרוב כאשר אם חדשה חסרה את הניסיון לטפל בהם כראוי. בעבר, על פי המסורת הבודהיסטית, שרפו את הגופות של גורים אלה. שנת 2010 הווטרינר לשעבר של מקדש הטיגריסים שינה את המדיניות. במקום שריפה, הגורים המתים נשמרו במקפיא או בקופסאות. תיעדנו את מקרי המוות משנת 2010 ויש תמונות שמוכיחות כי בעלי החיים האלה שהו במקדש”.

עם זאת, הרשויות מאמינות כי מניעים אפלים מסתתרים מאחורי הדברים. אדיסורן נצ’דמרונג, סגן המנהל של מחלקת הפארקים הלאומיים בתאילנד, אמר לרויטרס: “המקדש כנראה מפיק ערך מסוים משימור הגופות. מה הערך הזה בדיוק נשגב מבינתי”.

כדאי לציין כי אברים של טיגריסים – כולל שפמים, אברים פנימיים, דף ועור – משמשים ברפואה הסינית.

הפשיטות על המקדש יצאו לפועל לאחר 15 שנות קרבות “חתול ועכבר” בין הרשויות למקדש. על אף דיווחים ותביעות חוזרות ונשנות של ארגונים למען זכויות אדם לחקור את המקדש על התעללות בבעלי חיים וסחר בלתי חוקי, הממשלה התאילנדית הססנית מאוד בהתמודדות עם קבוצות דתיות.

על אף שהחשדות נגד המקום אינם חדשים, המקדש ממשיך למשוך תיירים אשר מסייעים לו להרוויח על פי ההערכות כשלושה מיליון דולר מדי שנה. המקדש הוא אטרקציית תיירים פופולורית והם נקראים לשלם ב”תרומה” עבור ההזדמנות להצטלם מקרוב ובתמונות סלפי עם הטיגריסים המסוממים ולהאכיל אותם בבקבוקים. בעוד בעבר ההאשטאג tigertemple# היה גדוש בתמונות של תיירים מערביים בפוזות עם טיגריסים, היום ננפוצות בו תמונות המראה את המציאות העגומה מאחורי תמונות הסלפי.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן