חמש קבוצות וואטספ שאתם חייבים להכיר

רוצים להתנדב בקהילה, לרקוד בצוותא או לקבל טיפים בנוגע לתינוק החדש? כל אחד מטפח בוואטסאפ כמה קבוצות משפחתיות, ועוד כמה שקשורות לעבודה ולחברים, אבל יש כאלה שניצלו את האפליקציה למטרות שימושיות וכיפיות במיוחד. הנה כמה דוגמאות לקבוצות תמיכה מקוריות שהחברים בהן אומרים חד משמעית: אין לנו מושג מה היינו עושים בלעדיהן. הכירו חמש קבוצות וואטסאפ שימושיות וכיפיות במיוחד:

“ערות בלילה”: קבוצת אמהות (ואבות) שמתייעצים עם יועצת שינה

תמונה: Shutterstock

אם את אמא לתינוק קטן זה לא סוד שהביטוי “ישן כמו תינוק” נשמע לך כמו בדיחה צינית של מישהו שאין לו ילדים, רוב התינוקות לא בדיוק ישנים לילה רצוף.  בקבוצת “ערות בלילה” של מטרנה אפשר לקבל טיפים שווים מיועצת שינה ובתקווה לדלג על הקונספט הקרוי “לילות לבנים”.

מטרת הקבוצה: ובכן, לישון בלילות, ועל הדרך להרגיש חלק מקהילה קטנה של אמהות ואבות שחווים דברים דומים.

איך זה עובד: פשוט מצטרפים לקבוצה ושואלים כל מה שמתחשק. מדובר בייעוץ מקצועי חינם; היועצת עונה כל יום בין 8:00-17:00, ושאר הזמן אמהות ותיקות משתפות מניסיונן, מתייעצות, חולקות.

ועוד משהו מעניין: בשירות גרופeat של מטרנה אפשר למצוא קבוצות נוספות: “אוכלות בשביל שניים”, “שבועות ראשונים”, “טעימות או לא להיות” – כל אחד בוחר את הקבוצה שהכי מתאימה לשלב שבו הוא נמצא. אין ספק שעבור אמהות טריות קבוצות ווטסאפ עם יועצות זה הדובדבן שבקצפת.

"עץ נדיב": עוזרים לנזקקים 

 תמונה: Shutterstock

אחת התופעות היותר מבורכות של הרשתות החברתיות היא העזרה ההדדית: בזו אחר זו קמות קבוצות פייסבוק שכל מטרתן היא התנדבות וקהילתיות. מהר מאוד נולדו גם קבוצות וואטסאפ שכאלה, שאחת מהן היא קבוצת “עץ נדיב” הוותיקה שמתקתקת פרויקטים התנדבותיים לרוב.

מטרת הקבוצה: להעביר כספים לעמותות ולמוסדות כמו גנים לילדים בסיכון ובתי ספר לנערים בעלי מוגבלויות.

איך זה עובד? חברות הקבוצה מארגנות מכירות חצר של מוצרים ופריטים יד שנייה (במצב מעולה!), וההכנסות קודש לנזקקים. מה מוכרים? ובכן, מה לא: בגדים, משחקים, שוברים למסאז’ים, טיפולי שיאצו, ספרים ועוד – והכל במחיר של שקלים בודדים או בהנחות משמעותיות.

ועוד משהו מעניין: עם הזמן הקבוצה הפכה למותג ממש: במכירת הספרים האחרונה, למשל, צורפה לכל ספר סימניה מיוחדת עם כיתוב “תרמתי לעץ נדיב”.

“מספר הכוכבים”: לקבל מספרים של מפורסמים

תמונה: Shutterstock

 שאלתם את עצמכם פעם איך התחקירן הממוצע משיג מספרי טלפון, בעצם? מסתבר שיש קבוצת תמיכה לתחקירנים ומפיקים, במובן הכי מעשי שיש: נכנסים, מקלידים שם ומקבלים מספר.

מטרת הקבוצה: להקל על התהליך המייגע של מציאת מספרי טלפון של מפורסמים ואישים בכותרות.

איך זה עובד? אחת המשתתפות מספרת ש”בקבוצה הזו אין דיבורים מיותרים ואין בדיחות וחפירות, אנחנו שם רק בשביל לעזור ולהיעזר. בדרך כלל אפשר פשוט לכתוב בחיפוש בוואטסאפ את השם המבוקש ולמצוא את המספר כי רוב הסיכויים שמישהו כבר חיפש אותו לפניך”.

ועוד משהו מעניין: הקבוצה מלאה עד אפס מקום וכה נחשקת, עד שפה ושם מוציאים משתתף פחות יעיל כדי להכניס מצטרף חדש. חוץ מזה, מאחר שבקבוצה חברים גם כתבים מפורסמים, קורה שמישהו מחפש מספר ואז משתתף בקבוצה כותב: “אני כאן”.

“ריקודי בטן עם אנאבל”: כיף לנשים בלבד

תמונה: Shutterstock

אי שם בגוש דן ישנה קבוצה של תלמידות לריקודי בטן שמופיעות ברחבי הארץ ועל הדרך חולקות טיפים, קטעי וידאו ותמונות.

מטרת הקבוצה: לייעל את לימודי הריקוד ולאפשר לרקדניות לשמור על קשר גם מחוץ למסגרת השיעורים.

איך זה עובד: כל ריקוד חדש עולה לוואטסאפ וכך גם תלמידות שנעדרו מן השיעור יכולות להתאמן ולתרגל. “לכל חברה בקבוצה יש סיפור מיוחד עם ריקודי הבטן”, מספרת אחת הרקדניות. “כל אחת מגיעה מעולם אחר וכולנו מתחברות יחד פעם בשבוע לשעה וחצי של ריקוד מדהים שמחזק שרירים ומשחרר את הנפש. בקבוצה אנחנו משתפות טיפים להכנת תלבושות ומעלות תמונות מהופעות”.

ועוד משהו מעניין: קטעי הווידאו בקבוצה מקיפים את כל סגנונות המוזיקה, ויש ריקודי בטן אפילו לצלילי מוזיקה קלאסית!

מדברים עם חברים מהעולם: קבוצת world

 

תמונה: Shutterstock

הנה קונטרה לכל הקבוצות המשפחתיות למיניהן: קבוצה קוסמופוליטית שחברים בה אנשים מכל העולם: טורקים, סרבים, בלגים, דנים, סינים וגם ישראלים.

מטרת הקבוצה: להכיר תרבויות שונות באופן בלתי אמצעי על ידי שיחה ישירה ופתוחה על כל נושא שבעולם.

איך זה עובד: בגדול אין כללים – כל אחד מדבר על מה שבא לו, אם כי לאחרונה הוחלט שפוליטיקה מחוץ לתחום. מדי פעם המשתתפים מסבירים על יום חשוב בתרבותם: ישראלים, למשל, מדברים על תשעה באב, יום כיפור, יום השואה וכו’. כל השיחות מתקיימות בשפה האנגלית.

ועוד משהו מעניין: פעם השתתפו בקבוצה גם סורי ואיראני, אבל לבסוף הם עזבו.

מוגש באמצעות מטרנה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן