5 טיפים שיעזרו לכם לקדם את הספר שלכם למיליוני קוראים באמזון

אמזון היא חנות הספרים הגדולה בעולם עם יותר מ-3.3 מיליון ספרים דיגיטליים! יש בה גם יותר מ-30 מליון ספרים פיזיים. בשנת 2013 לבדה נמכרו בה 3.3 מליון ספרים דיגיטליים, 180% יותר מאשר כל הספרים הפיזיים.

כך שאם יש לכם ספר בקנה שמתאים לקהל בינלאומי, זו הפלטפורמה הראשונה שצריך לכוון אליה.

שמי בני כרמי ואני מנהל את מיזם eBookPro – קידום ספרים אל פסגת האמזון, בעל הצלחה מוכחת בהפיכת  ספרים רבים לרבי מכר, באמצעות מתודולוגיה ייחודית המביאה לחשיפה ומכירות משמעותיות לספרים באמזון. המיזם שהקמתי מאפשר ליותר סופרים ישראלים להציג את יצירתם ללא תלות בהוצאה לאור, ולהפוך לסופרים עצמאים מצליחים באמזון. בין סיפורי ההצלחה שלנו: אורלי קראוס-ויינר, סמדר שיר, מיכל שלו, יובל אברמוביץ’, שפרה הורן, אמנון ז’קונט, ניב קפלן ועוד.

כותבים ספר? רוצים לחשוף אותו בפני מיליוני קוראים בחנות הספרים הגדולה בעולם? הירשמו כאן ותקבלו חוות דעת על סיכויי ההצלחה, חינם וללא התחייבות

אם הספר שלכם כבר נמצא באמזון נוכל לעזור גם לכם בשיווק וקידום הספר. אבל תחילה כמה עובדות שחייבים להכיר.

הכירו את טרנד ה-Self publishing

אמזון מאפשר לכל אדם ,ללא תלות בהוצאה לאור להוציא את ספרו בפורמט קינדל דרך פלטפורמת KDP, ראשי תיבות של Kindle Direct Publishing.

רוב הספרים שיוצאים לאור בדרך זו הם של סופרים עצמאיים ויותר מאלף כותרים חדשים מתווספים מידי יום. יש לכך סיבות טובות מאוד אך רוב הספרים האלה, כדאי לציין, לא יצליחו עקב גורמים שונים שלא בהכרח קשורים לאיכות היצירה אם כי ספר איכותי ומעניין זה הבסיס.

אם כתבתם ספר כזה הוא עדיין זקוק לחשיפה שלא תגיע מעצמה, ולא חשוב עד כמה אתם מוכשרים והעלילה חדשנית וסוחפת. בחנות הספרים הגדולה בעולם יש כללים ברורים ביותר.

1. בחירת קטגוריות/ז’אנר נכונה לספר

אמזון מאפשרת לבחור שתי קטגוריות עבור הזאנר של הספר. כל קטגוריה מתפצלת לתת קטגוריות רבות.

חשוב לזהות מהן הקטגוריות החזקות והחלשות המזוהות עם הספר שלכם (ניתן לדעת מה חזק ומה חלש לפי המיקום של הספר החזק ביותר בקטגוריה. למשל, אם הספר המוביל בקטגוריה נמצא במקום נמוך בהרבה מספר אחר שנמצא במקום הראשון בקטגוריה אחרת זו עדות לכך שהקטגוריה בה אתם מביטים חלשה יחסית).

הקטגוריות החזקות מושכות קוראים רבים יותר ולכן כדאי להיות שם. אבל התחרות רבה יותר ולכן הסיכוי להתברג גבוה נמוך.

ולכן כדאי לבחור קטגוריה חזקה וקטגוריה חלשה שתוכל להתרג בה גבוה ולקבל חשיפה נוספת.

קטגוריה חזקה

קטגוריה חלשה

2. מילות מפתח

כדי לדעת אילו מילות מפתח כדאי לכם לשלב ביחס לספר באה אמזון לעזרתכם והיא מאפשרת ליוצרים לשלב שבע מילות מפתח בעזרתם קוראים יכולים למצוא את הספר שלכם.

אמזון מאפשרת לכם לבדוק מראש כמה חיפושים יש לכל מילה. יש מילים שמאחזרות מאות אלפי תוצאות ויש מילים מאוד ספציפיות שמאחזרות רק כמה מאות חיפושים.

בשורות החיפוש באמזון ניתן לחפש כל נושא/מילה. כל מילת חיפוש מחזירה את התוצאות של כל הספרים הקשורים לנושא. בכל דף של תוצאות יש כ-16 ספרים שונים ולפעמים מאות אלפי תוצאות של חיפוש. כך שיהיו ספרים שלעולם לא יתגלו על ידי הקהל הרחב כי הם בעמוד תוצאות פנימי. ספרים שיופיעו בעמוד הראשון של מילות מפתח נפוצות, סיכוייהם למכור הן גדולים ביותר.

אותו עקרון שחל לגבי הקטגוריות תקף גם במקרה זה: כדאי לשלב בין מילים מאוד פופולריות כמו שמות של זאנרים (Romance,thriller, kids) לבין מילים שיתארו את הספר בצורה ספציפית (ארץ ישראל במאה ה-19, מדע בדיוני – מסע בזמן, פנטזיה בנושאי דרקונים).

מילת מפתח נפוצה

מילת מפתח לא נפוצה

3. כריכה מעולה

הכריכה היא הדבר הראשון שהקוראים שלכם רואים, עוד לפני שהם רואים מה שם הספר והסופר וכמובן לפני שהם מבינים על מה הספר. לכן חשוב מאוד שאפשר יהיה להבין ממבט אחד בכריכה את הז’אנר ואת נושא הספר. התמונה תכיל מיעוט פרטים ושם הספר יהיה בולט, מכיוון שהכריכה תוצג על המסך בפורמט קטן מאוד.

חשוב מאוד שהכריכה תהיה מקצועית וברורה מאוד. בגלל חסרונות כמו פונט מרוח, תמונה מפוקסלת, צבעים זוהרים מידי או כהים מדי הספר שלכם לעולם לא יתרומם.

4. עיצוב תיאור הספר

אמזון מאפשר לכם להשתמש ב-HTML כדי ליצור תיאורי ספר עם פונטים הדגשות /בגדלים/צבעים שונים.

גם אם אתם לא יודעים לתכנת ב-HTML חיפוש קצר באינטרנט יניב לכם את התוצאות הרצויות. אתר AMC מציע תוכנה שמותאמת לתיאורי ספר ב-HTML באמזון.

תיאור ספר לא מעוצב


תיאור ספר מעוצב

5. עימוד הספר בצורה מקצועית

עימוד הספר הוא שלב חשוב ומכריע בתהליך הפקת הספר, במהלכו מעוצבים עמודי הספר שהם פניה של היצירה שלך. חשוב שהעימוד לספר הדיגיטלי ייעשה בהתאם לכללים ולחוקים של אמזון והעימוד לספר המודפס ייעשה על ידי מעמד ספרים מקצועי בעל ניסיון ורקע מעולם היצירה והגרפיקה. כדאי תמיד ללמוד מספרים מצליחים באותו ז’אנר באמזון. אפשר ללחוץ על כפתור Look inside ליד תמונת הספר באמזון ולהסתכל על העמודים הראשונים בספר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן