כך תהפכו להיות סופרים בינלאומיים בעלויות נמוכות

האם גם לכם יש חלום שהספר שכתבתם יופץ ברחבי העולם וייקרא על ידי מאות אלפי אנשים? הצטרפו למועדון! בעוד יש לא מעט אנשים שמגשימים את החלום, רבים מהם מגלים לאכזבתם שגם כאשר הספר שכתבו נקרא על ידי רבים, הדבר היחיד שהם מקבלים מכך זה סיפוק אך לא רווח כלכלי.

מה דעתכם לקבל שבעים אחוז מהתמלוגים כל חודש עבור הספר שכתבתם? היום יותר ויותר אנשים מבינים שזה מיותר לשלוח את הספר שלהם להוצאות הספרים, להמתין זמן רב לתשובה שבדרך כלל תהיה שלילית.

גם אין צורך להשקיע עשרות אלפי שקלים בהפקה והפצת הספר, ולבסוף לקבל את רוב העותקים שלא נמכרו בחזרה אליכם הביתה.

שמי בני כרמי ואני מנהל את מיזם eBookPro – קידום ספרים אל פסגת האמזון, בעל הצלחה מוכחת בהפיכת  ספרים רבים לרבי מכר, באמצעות מתודולוגיה ייחודית המביאה לחשיפה ומכירות משמעותיות לספרים באמזון. המיזם שהקמתי מאפשר ליותר סופרים ישראלים להציג את יצירתם ללא תלות בהוצאה לאור, ולהפוך לסופרים עצמאים מצליחים באמזון. בין סיפורי ההצלחה שלנו: אורלי קראוס-ויינר, סמדר שיר, מיכל שלו, יובל אברמוביץ’, שפרה הורן, אמנון ז’קונט, ניב קפלן ועוד.

כותבים ספר? רוצים לחשוף אותו בפני מיליוני קוראים בחנות הספרים הגדולה בעולם? הירשמו כאן ותקבלו חוות דעת על סיכויי ההצלחה, חינם וללא התחייבות

אם הספר שלכם כבר נמצא באמזון נוכל לעזור גם לכם בשיווק וקידום הספר. מוזמנים תמיד לפנות אלי לשיחת ייעוץ ללא תשלום. אבל תחילה כמה עובדות שחייבים להכיר.

כמה מספרים על אמזון שיעיפו לכם את המוח

  • זו חנות הספרים הגדולה בעולם עם יותר מ-4 מיליון ספרים דיגיטליים.
  • יש בה גם יותר מ-30 מליון ספרים פיזיים.
  • בשנת 2011 כ-67% מכמות המכירות בארה”ב הייתה של ספרים דיגיטליים ורק 33% בלבד של ספרים פיזיים.
  • כבר בשנת 2013 דווח כי נמכרו 3.3 מליון ספרים דיגיטליים, 180% יותר מאשר כל הספרים הפיזיים, והיחס הזה הולך ועולה לטובת הספרים הדיגיטליים.

שתהיו בעניינים: טרנד ה-Self publishing

אמזון מאפשר לכל אדם, ללא תלות בהוצאה לאור, להוציא את ספרו בפורמט קינדל דרך פלטפורמת KDP, ראשי תיבות של Kindle Direct Publishing.

רוב הספרים שיוצאים לאור בדרך זו הם של סופרים עצמאיים ויותר מאלף כותרים חדשים מתווספים מידי יום. יש לכך סיבות טובות מאוד.

קבלו 10 סיבות למה להוציא לאור דווקא באמזון:

1. זו הזירה של הקוראים העתידיים שלכם

חשוב להבין שבשנים האחרונות מתרחש שינוי היסטורי מרחיק לכת בשוק הספרים: האינטרנט מחליף את רשתות הספרים המוכרות. כיום, יותר ויותר אנשים קונים ספרים באופן מקוון, ופחות ופחות בחנויות פיסיות, מגמה שמתבלטת בעיקר בשוק הספרים באנגלית. אתר אמזון הוא הבמה הגדולה והמובילה בעולם למכירת ספרים, והוא ממשיך לצבור קוראים ותנופה. הקוראים כבר שם, ולכן לשם אתם צריכים ללכת, כסופרים.

2. משתלם להיות עצמאי

מי שמרוויח מהשינוי שמתרחש בעולם שיווק הספרים, וגם מאפשר ומקדם אותו, הוא הסופרים העצמאיים. כיום, יותר משליש מרבי המכר באמאזון הם של סופרים עצמאיים. כלומר, לראשונה בהיסטוריה, סופרים יכולים להגיע בקלות לחשיפה בינלאומית ולמצוא את לקהל היעד שהם מחפשים, מבלי להיות תלויים בהוצאות הספרים ובמערך השיווק וההפצה שלהם. בשורות הבאות תבינו למה אמזון נותן לכם כך כך הרבה עצמאות וחופש, ואיך תוכלו לנצל זאת לטובת קידום הפרוייקט שלכם והרווח שלכם.

3. בזכות ההדפסה על פי דרישה 

קשה להפריז בערכה של ההתפחות הטכנולוגית הזו, ששינתה את פני עולם ההוצאה לאור. Print On Demand היא מערכת שנמצאת בשימוש באמזון, שלמעשה מאפשרת לכם להוציא לאור את הספר שלכם מבלי להדפיס ולו עמוד אחד.אתם מעלים לאתר קובץ דיגיטלי של הספר שלכם, וכאשר מישהו רוצה לקנות עותק מודפס של הספר, העותק מודפס ונשלח אליו כספר לכל דבר. המשמעות היא מהפכנית משתי סיבות. ראשית, אין צורך בהשקעה ראשונית (הדפסת 1000 עותקים לפני שנמכר ספר אחד) מצד הסופר או ההוצאה. שנית, ולא פחות חשוב, ניתן לתקן את הספר בכל שלב בעתיד.

תארו לכם שהשקעתם עשרות אלפי שקלים בהפקת ספר. כעבור חודש, או שנה, מתברר שנפלה טעות דפוס, או שקיבלתם פידבק שגורם לכם לרצות לשנות פרט קטן (או גדול) בעלילה. השקעתם המון עבודה והמון-המון כסף, ועכשיו אתם לא מרוצים, ומאוד מתוסכלים.

באמזון הבעיה הזו לא קיימת: אתם יכולים תמיד לקדם את הספר שלכם לרמה הבאה. באמזון הספר נשאר “חי” ופתוח לתיקונים ושיפורים, ואתם יכולים להרוויח מהמשוב שתקבלו מהקהל שלכם, למשל בדמות סיקורים, ביקורות או נתונים על שיעור המכירות. בהתאם לתובנות שלכם, אתם יכולים לשנות את תוכן הספר ואפילו את השם שלו או את הכריכה, ו-הופ! תוך 24 שעות יש לכם מוצר מתוקן ומשודרג למכירה. הדבר נכון כמובן גם לגבי ספרים דיגטלים, שלא מודפסים. התוצאה היא שאתם לא צריכים לחכות שהספר שלכם יהיה מושלם בשביל להתחיל למכור אותו, ואין לכם ממה לפחד או מה להפסיד.

4. באמזון הרבה יותר קל לשווק את הספר

אמזון מעניקה אפשרויות ברורות ומובנות לשיווק וקידום הספר, ואם אתם יודעים מה אתם עושים (או למי לפנות), מאוד קל לשווק אותו.

5. כי הקהל שלכם שם

הוצאות הספרים, ובעיקר בישראל, מעדיפות ללכת “על בטוח” ולפרסם ספרים בז’אנרים שלהם יש קהל קוראים גדול ובטוח. השוק הישראלי הוא שוק קטן מאוד: אין הרבה קוראים בעברית, וההוצאות מפחדות להשקיע כסף בהפקה של ספר שלא ימכר מספיק ולא יכסה את ההוצאות.

באמזון המצב שונה לחלוטין. לאתר מגיעים מליוני קוראים בעלי תחומי עניין שונים ומגוונים. כשהספר שלכם עולה באמזון הוא מתפרסם בכל העולם: החל מארה”ב ודרך גרמניה, אנגליה, אוסטרליה ועוד ועוד. מרגע שהספר נמצא ברשת, הוא חשוף לקוראים מכל העולם כולו, כפי שתווכחו כשתקבלו את דוח המכירות ותראו את תפוצת הקונים. כיוון שמדובר בקהל בינלאומי, רחב ומגוון כל כך, לכל נושא שתעלו על דעתכם – ולו האזוטרי ביותר – יהיה קהל מתעניינים וקוראים נלהב.

המשמעות של הדבר היא שאתם יכולים לכתוב בדרך שלכם ובז’אנר שלכם, להישאר נאמנים לאמת שלכם ולהשמיע את הקול שלכם, מבלי לחשוש להישאר בלי קוראים. אם אתם כותבים טוב, בין מליוני הקוראים באמזון יהיו מי שמחפשים את מה שיש לכם להציע.

6. שם תוכלו למצוא את מי שמחפש אתכם

בשיווק המסורתי, אתם צריכים להשקיע בפרסום והפצה של הספר שלכם כדי למצוא את הקוראים המיועדים שלו. המערכת של אמזון כל כולה נועדה בדיוק לשם כך: ליצור את החיבור בין הקוראים לבין הספרים שהם מחפשים, באמצעות קטגוריות רלוונטיות. אתם יכולים לסווג את הספר שלכם למספר קטגוריות, כך שיגיע למקסימום קוראים, ובכך להגדיל את החשיפה וההזדמנות השיווקית. בעתיד תוכלו גם לשנות את הקטגוריות, אחרי שתלמדו אילו מהן עוזרת לכם להגיע לקהל הגדול והרלוונטי ביותר.

7. יותר הכנסות, פחות הוצאות

ההוצאות הכרוכות במכירה של ספר באמזון הן נמוכות מאוד (מאוד-מאוד) ביחס לעלויות המקובלות בשוק הספרים המודפסים דרך הוצאות לאור. ההבדל עצום, קשה אפילו להתחיל לתפוס. הרווח נשאר בידיים שלכם, הסופרים.

מעבר לכך, האינטרס של אמזון הוא שאתם תרוויחו. כשאתם מרוויחים, אמזון מרוויח, ולכן אתר אמזון פונה לסופרים ומעניק להם אפשרויות ברורות ומובנות לשיווק וקידום הספרים שלהם, מתוך אינטרס ברור ומוצהר לעזור להם למצוא את הקהל שלהם ולהגדיל את נפח המכירות שמתבצעות דרך האתר. אתר אמזון מציע הסברים ברורים ונגישים שמאפשרים לכל אחד להרים קמפיין שיווקי מוצלח, בעצמו או בעזרת מישהו אחר שיש לו קצת יותר ניסיון.

8. כל הזכויות שמורות

הספר שלכם הוא נכס שלכם, והחוכמה היא שיהיה נכס מניב לאורך שנים. מהסיבה הזו, הזכויות שלכם על הספר חשובות מאוד, והדבר האחרון שאתם צריכים לעשות הוא לחלוק אותן עם מישהו אחר.

על פי המודל הישן, כאשר סופר עובד עם הוצאה לאור, היא קונה ממנו את הזכויות על הספר, מפיקה ומפיצה אותו. הסופר אומנם מקבל תמלוגים, אם יש כאלה, אבל ההוצאה הופכת להיות הבעלים של הספר עצמו ובעלת הזכויות בכל מה שנוגע לתרגום, עיבוד (למשל לסרט) וכולי. גם אם הספר מצליח, מבחינה פיננסית זה מאוד לא משתלם לסופר, שנהנה מהכנסות זעומות, במקרה הטוב.

לעומת זאת, באמזון כל הזכויות נשמרות אצלכם, הסופרים. אמזון מעביר לכם ישירות 70% מהתמלוגים (בספרים שעולים מעל 2.99$) והם משולמים ישירות לכם. זהו אחוז גבוה מאוד ביחס למקובל בשוק הספרים הישן. כך, אם הספר מצליח ונמכר יפה באמזון, התמלוגים הם גבוהים וכל מכירה הופכת ריווחית. אם הספר מצליח פחות, התמלוגים מועטים, אבל עדיין גבוהים יותר ממה שהייתם מקבלים מההוצאה לאור בארץ. ובעיקר, הזכויות נשארו אצלכם, ולא עברו לידיים של אף אחד אחר. זה אומר שגם אם הספר יהפוך רלוונטי רק בעוד כמה שנים, הזכויות עדיין יהיו שלכם ואתם תהיו אלה שירוויחו מכך, ולא ההוצאה. הספר נשאר זמין על המדף האמזוני כל עוד אתם חפצים בכך, גם לאורך שנים, ותמיד תוכלו ליזום עוד מסע שיווקי ולהגדיל את המכירות. אתם נשארים הקובעים בכל מה שנוגע לתרגום ועיבוד של הספר, וכל תוכן או ערך אחר שהוא יניב אי פעם. באופן כזה, אתם לא מסתכנים או מהמרים ואין לכם מה להפסיד. אתם יכולים רק להרוויח.

9. הספר הוא באמת שלכם

כפי שכבר הבנתם, החידוש באמזון הוא החיבור הישיר שהאתר עושה באמצעות האינטרנט והטכנולוגיה בין הסופרים לקוראים שלהם, חיבור שמייתר את החוליה המקשרת בדמות הוצאות הספרים. המשמעות היא צמצום בעלויות (הרווח נשאר אצל הסופרים שחוסכים את דמי התיווך) ובעיקר עצמאות חסרת תקדים של הסופרים.

באמזון הסופרים הם בעלי הבית, הקובעים והמחליטים. הסופר לא צריך להלחם בהוצאת ספרים שלא תמיד מסכימה איתו או מתעניינת בשיקולים שלו. אתה, כסופר, יכול לנסות את הגישה שלך, לבדוק את הרעיונות שלך, להפעיל את הראש ואת היצירתיות. אתה יכול לנסות גישות ואסטרגיות שונות, ללמוד מאחרים, לעדכן את הקטגוריות של הספר את הכריכה או את תקציר, ועוד ועוד. השיווק של הספר הופך לתהליך של למידה מתמשכת וקשר עם הקהל, הזדמנות לשיפור מתמיד ולרעיונות חדשים ויצירתיים.

10. כללי המשחק השתנו – לטובתכם

לסיכום, האינטרנט ואמזון שינו באופן דרמטי וחסר תקדים את כללי המשחק של שוק הספרים, לטובת הסופרים. ככל שתקדימו להבין זאת, כך תוכלו לנצל את ההזדמנויות שהשינוי הזה מזמן לכם ולספרים שלכם. השתחררו מהתפיסות הישנות והבלתי רלוונטיות של שוק הספרים של המאה העשרים. ההווה שייך לסופרים! אל תשכחו:

  • באמזון הספר שלכם יחיה לנצח.
  • תמיד אפשר יהיה למצוא אותו.
  • לקנות אותו.
  • להדפיס אותו.
  • והזכויות שלו ישארו שלכם.

כותבים ספר? רוצים לחשוף אותו בפני מיליוני קוראים בחנות הספרים הגדולה בעולם? הירשמו כאן ותקבלו חוות דעת על סיכויי ההצלחה, חינם וללא התחייבות

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן