היא-סטוריה: הנשים שעשו היסטוריה במם ליום

את ההיסטוריה כותבים המנצחים, ואת ההיסטוריה של עמוד הפייסבוק “היא-סטוריה” כותבות המנצחות.

היא-סטוריה הוא פרוייקט יפהפה וחשוב, שמציג כל יום פרט היסטורי אחד שבמרכזו עומדת אישה. כך מציג העמוד נשים חשובות בתחומים שונים: מדע, ספורט, טכנולוגיה וכמובן פמיניזם.

העמוד התחיל לפעול לפני שבוע, ולכן המידע בו עדיין לא רב – אבל המפעילות שלו, שלהב מאיו (שיזמה את הפרוייקט ומלקטת את הפרטים) וקטי גורנדה (שאחראית לעיצוב ולביצוע הגרפי) דואגות לעדכן כל יום פרט אחד חדש. אנחנו מקווים שהעמוד הזה ימשיך להתעדכן לפחות עוד 360 ימים – כדי שיהיה לנו פרט אחד חשוב לכל אחד מימות השנה. לפחות.

 

“זה היה משהו שהתבשל כבר הרבה זמן”, מספרת מאיו ביחס ל”צורך הזה לספר את סיפור תפקידן של הנשים בהיסטוריה, ואולי אף להציג היסטוריה מעט אלטרנטיבית לזו שלמדנו בבית הספר”.

מאיו מונה כמה נימוקים שמצדיקים דף שכזה: “אחת, אני חושבת שאין מספיק מודלים לחיקוי נשיים בתודעה הכללית, שתיים, כדי להנציח את הנשים האדירות האלה, שעיצבו את גורלן וגורלנו, ושלוש, לנסות ליצור שיח היסטורי אחר. מקווה שזה לא נשמע יומרני מדי”. היא התחילה את העמוד עם גרפיקת צייר של וינדוס, ומאז המעצבת הגרפית קטי גרונדה התנדבה לסייע בעיצוב הממים.

אם אתם אוהבים פרטים היסטוריים מעניינים ורוצים לשמוע קצת יותר על הצד הנשי של ההיסטוריה – זה שבדרך כלל קצת נחבא בספרי ההיסטוריה ה”רגילים” – אנחנו ממליצים לכם לעשות לייק כדי לקבל את העדכונים האלה ישירות לפיד שלכם מידי יום.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן