הטרנד חסר הבושה של מטיילים צעירים: תיירות נדבות

תיירות נדבות

הם צעירים מערביים, פריבילגים. הם לא נתקעו רחוק מהבית לאחר שנשדדו. לא חסר להם מזון או שתייה. הם לבושים במיטב המותגים, יש להם סמרטפונים חדישים וחלום אחד לא מוגזם מדי – שאנשים טובים יעזרו להם לראות עולם.

גם מסע של אלף מילין מתחיל בתרומה אחת קטנה. אלה הם ה- שעוסקים ב- ובעברית – תיירות נדבות. זה הכינוי שזכתה תופעה הטרנדית של תיירים שפושטים יד כדי לממן את ההמשך הנסיעה שלהם. קשה להעריך את מספרם המדויק אך ההאשתגים האלה בטוויטר כוללים עשרות תמונות של תיירים, רובם ממערב אירופה וצפון אמריקה.


הם נראים פושטי יד בדרכי המלך במלזיה, וייטנאם, תאילנד, הונג קונג, הפיליפינים ואפילו ניו זילנד ואוסטרליה. ברוב המקומות האלה רמת המחיה זולה והעלות הממוצעת של ארוחה היא כחמישה דולרים בעוד רמת העוני נושקת עד 25% מהאוכלוסיה, על פי הבנק לפיתוח אסיה.


אין ספק שזה מחזה לא מרנין, שמבטא את הדרך המהירה שעשתה תרבות גיוס ההמונים מתמיכה במיזמים למימון אנשים שיש להם אופציות אחרות אך הם מעדיפים לפשוט יד לזרים עבור נזיד עדשים.

הם כמובן רואים את הדברים באופן קצת שונה. מבחינת פושטי היד האלה אין שום בושה להיראות לצד שלט בנוסח “תמכו בטיול שלי מסביב לעולם”. הגישה של התומכים היא כי תיירות הנדבות לא בהכרח גוזלת פרוטה ממקומיים עניים אלא מתיירים עשירים יותר שיכולים ולא אכפת להם לתרום כסף קטן לתרמילאים שהם פוגשים בדרך.


השאלה הנכונה בחברה קפיטליסטית היא כמעט אף פעם “האם זה ראוי” אלא “האם זה מצליח?”. כל עוד יש אנשים שמוכנים למלא בכסף את ארנקי המטיילים מקבצי הנדבות התופעה לא תעלם ואולי אף תתרחב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן