לידיעת להקת “איפה הילד”: ההסבר האולטימטיבי על מי הוא סחי

מי זה סחי

בשבוע שעבר ישבתי עם אמא שלי לארוחת ערב, רעיון שהיא טוענת שהיה שלי, למרות שזה בבירור היה “תרגיל דיסני” עתיק או בשם הפחות מחמיא – מניפולציה רגשית עם נגיעות של תחבולה. לא הרבה אחרי שהתחלנו ברעיון המבריק שלי הוטחה בפני השאלה – “מה זה ה’סחי’ הזה שאת אומרת וגם שמעתי שאסף אמדורסקי אמר בטלוויזיה?!”.

כן, בפרק אחד של “הכוכב הבא”, אסף אמדורסקי הצליח לעשות יותר נזק מכל הקאמבק שלו למיינסטרים ולסחוף אומה שלמה של אימהות, שישר פתחו מילון והבינו שזה כנראה משהו חדש של צעירים, אז מוטב לשאול אותם או להמשיך להעמיד פנים שהן עסוקות מדי באמת לראות “הכוכב הבא” וזה רק פתוח ברקע.

אוקי. זה סחי
אוקי. זה סחי

התחלתי בהסבר הידוע לכל (אוקי, רק להיפסטרים): סחי הייתה פעם מילת גנאי שמתארת אדם שלא מעשן ולא שותה. אבל היום זה כבר לא ככה.

אז מה זה כן?

פייר הותקלתי, כי חשבתי שזה הסבר טוב שמניח את הדעת. התחלתי לחפש תמונות באינטרנט, עמודי פייסבוק של סחים, עמודי פייסבוק שצוחקים על סחים – “הנה את רואה יש לו פינג’אן והוא שומע שלמה ארצי ליד מדורה, זה סחי”. אבל זה עדיין לא ריצה את אמא שלי שמיד שלפה -“מה, זה אדם רגיל כאילו?”.

“לא זה לא אדם רגיל, זה אדם יבש ומשעמם ו..” התחלתי להתבלבל, לתת רפרנסים לקרובי משפחה שהם סחים, לגגל “מה זה סחי” ולצטט כתבות מטיים האוט ו”הארץ” על מה ההבדל בין סחים להיפסטרים, רק בשביל שאמא שלי מיד תתלונן ש”אסף אמדורסקי לא אמר היפסטרים, מה זה? הם אויבים של הסחים?”.

טעות שלי, הייתי צריכה לחכות רגע לפני שאעדכן אותה שיש גם היפסטרים במשוואה. ניסיתי לא לגרום לקריסת מערכות ומיד הוצאתי את התותחים הכבדים  – יאיר לפיד. הוא למשל, אמרתי בגאווה, הטוען לכתר להיות מלך הסחים, אבל היא רק התעצבנה ואמרה שהיא ממש אוהבת את יאיר לפיד, ואז עצרה ושאלה “דניאל אז אני סחית? יבשה ומשעממת?”. ומיד הוסיפה: “מה פתאום את לא אוהבת אותו?! את לא הבת שלי יותר”. אז במיוחד בשבילכם ובשביל אמא שלי, הנה ה”אני מאמין שלי” לסחים, או יותר מדויק.

מי הוא סחי

  • סחי זה להצטלם במסיבת רווקות עם קשת של בולבולים ולצנזר את זה, כי זה נורא מטורף ומשוגע ו”תראי איזו תמונה נדירה”.
  • זה שימוש יתר במילה נדיר -לא הכל יכול להיות נדיר, זה פשוט הופך את זה ל-שכיח.
  • זה לכתוב יותר האשטגים ממילים בפוסט.
  • זה לעשן נרגילה ולשים עוד ראש ועוד ראש וכל הזמן להתייחס לזה בסלנג של סמים ואם אפשר שמאחוריך תהיה פיצוציה ועליך קליפות גרעינים.
  • זה לצאת אל הטבע לעשות קצת “אקסטרים!!!”, מה שיסתכם במדורה עם מישהו שמנגן בגיטרה וחבל, ממש חבל שהוא לא הולך לעשות עם זה משהו כמו אודישן ל”כוכב הבא” או לפחות “the voice” כי הוא כזה מיוחד בטוח אביב גפן יסתובב.
  • זה אביב גפן.
  • זה לקרוא מה זה להיות ישראלי של יאיר לפיד ולדמוע כי אין משהו שמישהו יוכל להזדהות איתו יותר מזה אין!!!
  • זה לשמוע ג׳יין בורדו וכל הזמן לחשוב שהם אינדי, הם לא אינדי הם יותר מיינסטרים מהמילה “מיינסטרים”.
  • זה גלגל״צ.
  • זה להשתמש יותר מדי בבדיחה ״ואוו ואוו, הגזמת״. כשמבקשים להעביר את המלח בשולחן.
  • זה לצלם תמונה של אלכוהול ולכתוב ״התחלנו״.
  • זה חצי מהאנשים שהיו לי בשכבה.
  • זה קרן פלס ומירי מסיקה. זו דודה שלכם.
  • זה גם אנשים שמנסים להסביר להורים שלהם מה זה סחי ועל הדרך פשוט הופכים לסחי בעצמם.
  • אבל בראש ובראשונה סחים הם אנשים חסרי מודעות עצמית או נפוחים מחשיבות עצמית, חפים מכל אירוניה.

את ההמחשה הכי ברורה באשר לשאלה מי הוא סחי מספקים “איפה הילד” בדיון שהתפתח בעקבות הפוסט מעלה:

מי הוא סחי

בחילופי הדברים הסוערים עם יבגני “איפה הילד” דבקים בפרשנות המסורתית למושג “סחי”, ולא מודעים כנראה ששנות ה-90 חלפו להן, כמה אירוני!

במקום להתייחס לביצוע של The Voice כמחווה קלילה, עם קריצה קטנה שמבהירה לכולם מי הם מלכי המלכים מהניינטיז הם ירדו על חן ודודי, שאינם “ראויים” לגעת בשירם. ובכן, לא יבגני יצא סחי בלטה אלא “איפה הילד”, חד וחלק, אבל אתם תקבעו. אני לא רוצה לצאת סחית כאן.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
סחי בומר

יבגני הוא בעל טעם אקלקטי משובח, אבל הוא מבקר קטלני את כל מה שהוא לא אוהב.
אין אצלו הטעם שלי, הטעם שלו ועוד הרבה פעמים באמצע, יש אצלו הטעם שלו וכל השאר גרועים כמו בונו.

מהיכרות מעטה איתו, אני יכולה לשער שהאיבה ללהקה כמו איפה הילד, היא לא רק על רקע מוזיקלי אלא על רקע אישי עם התקופה והתרבות שהייתה לבנה ואשכנזית שהתחבאה מאחורי גל גראנג׳ ודיסטורשנים ששלט באירופה ובארה״ב והיא דחתה מתוכה את כל מה שהיא לא היא.
מה שבניינטיז נחשב דחוי, היום נמצא בפלייליסט ובמיינסטרים.
איפה הילד היום היא להקת נוסטלגיה לדור וקבוצה מסויימת של אנשים אבל לא לכולם ונראה שבין האוהדים לא נמצא את יבגני.
נכון הם כמעט 30 שנה אחרי השיא שלהם אבל אפשר להבין למה הם לא עפו על זה שעשו קאבר מעפן לשיר שלהם. עם זאת הם לא היו צריכים להיכנס לוויכוח עם יבגני, לא בגלל שהוא לא צודק בעיני, אלא בגלל שזה כמו שמפורסם יתחיל dog fight בטוויטר או אינסטגרם עם מישהו שיקרא להם בומרים.

סחי או לא סחי, זה ממש סחי לדבר על זה.

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן