חוקרים פיתחו מכשיר שמגלה את הרגשות האמיתיים שלכם – גם אם אתם לא חושפים אותם

גלאי הרגשות

האם הבטתם בפניו של מכר ופשוט לא הצלחתם לפענח את הרגשות שלו על אף שמאוד רציתם?

מה אם נאמר לכם שניתן לזהות את הרגשות האלה באמצעות הנתב האלחוטי שלכם? חוקרים ממעבדת מדעי המחשב והבינה המלאכותית ב-MIT משום מה החליטו לבדוק את הסוגיה הזו ופיתחו מכשיר אלחוטי שמסוגל לקלוט אותות חיוניים מאנשים ולהשתמש בהם כדי לפענח רגשות, בדומה לגלאי שקר.

על אף שהמחקר שלהם (PDF) עוד לא פורסם בכתב עת מדעי ולא עבר ביקורת עמיתים, הוא יוצג בחודש הבא בניו יורק בכנס מיחשוב המובייל והרשתות של איגוד מכונות החישוב הבינלאומי.

גלאי הרגשות שפיתח הצוות, שזכה לכינוי EQ-Radio, פולט אותות רדיו בתדר רדיו לא מזיק. כאשר האותות האלה פוגעים באדם שנמצא בחדר, הם משתקפים חזרה, באופן מעט שונה מעט לאדם, על פי קצב הנשימות ופעימות הלב.

EQ-Radio מתעד את ההבדלים הזעירים האלה בגלים המשתקפים ועושה זאת שוב ושוב כדי להבחין בשינויים.

שינויים בסימנים חיוניים כמו דפיקות לב וקצב נשימות קשורים לעתים קרובות לרגשות שלנו.

נשימות מהירות וקצב דפיקות לב מהיר עשויים להצביע על מצוקה פסיכולוגית או עוררות – גם כאשר האדם לא חש בכך או לא מפגין את הרגשות האלה. זה גם הבסיס (בתוספת לרמות זיעה) למבחן של פוליגרפים (על אף שהם עלולים גם לטעות).

גלאי הרגשות

בניסוי קטן שכלל 30 משתתפים ה-EQ-Radio הצליח לגלות ארבעה רגשות – שמחה, התרגשות, זעם ועצב – ב-87% מהמקרים על פי בדיקה חוזרת של פעימות לב וקצב נשימה.

צוות החוקרים, בראשות דינה קטבי, פרופסור למדעי מחשב ב-MIT, מקווים לפתח את הטכנולוגיה הזו לצורך ניטור מצב בריאות. איסוף מידע על דפוסים בנשימה וקצב פעימות לב עשוי לשמש חלופה לא פולשנית לרופאים כדי לנטר באופן קבוע את מצבם של חולים. 

לטכנולוגיה הזו יש ישום נוסף בתעשיית הבידור. החוקרים מאמינים כי ה-EQ-Radio יכול לשמש רשתות טלוויזיה ומפרסמים כדי לזהות איך הקהל מגיב באמת לתכנים שלהם. וזה כבר הרבה יותר קריפי.

בסרטון מטה החוקרים אף מניחים שניתן יהיה לשלב את גלאי הרגשות שלהם בטכנולוגיה של בית חכם כדי להחליף את תפאורת הבית (אורות, מוזיקה וכו’) ל”משהו קצת יותר רומנטי” אם הבית יבין מכם שאתם בעניין. מה שללא ספק יכול לייצר שלל מצבים מביכים.

החוקרים בחנו את הטכנולוגיה שלהם בהשוואה לתוכנת גלאי האמת של מיקרוסופט שהופצה ב-2015. על פי הדיווח EQ-Radio עלתה על התוכנה של מיקרוסופט בכל המבדקים.

כדאי לציין ששתי התוכנות שונות זו מזו מהותית. בשלב זה, התוכנה של מיקרוסופט מתבססת אך ורק על ניתוח הבעות פנים.

אפשר רק לקוות שההמצאה הזו לא תגרום לחברות טכנולוגיה להאמין שנתבי wifi חסרי טקט, שחושפים את רגשותינו לאורחים, זה בהכרח רעיון מוצלח.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן