מחירי הפייק ניוז נחשפים בדוח חדש

מחירי הפייק ניוז נחשפים

אם חשקתם בקמפיין פייק ניוז שיפיץ דיסאינפורמציה ויטה את הקהל לטובת האינטרסים שלכם זה יעלה לכם כ-400,000 דולר, על פי דוח חדש.

הדוח של חברת האבטחה “טרנד מיקרו” בדק מחירי קמפיינים ברשת האפלה והוא מפרסם את תגי המחיר שנלווים להם.

אם תרצו להקים פרופילים מזויפים, ולהפיץ את החדשות המזויפות דרך דמויות בדויות זה יעלה לכם לא מעט.

טענות בדבר השפעות הפייק ניוז על מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב–2016 הובילו את גוגל ופיסבוק להכריז על צעדים לצמצום התופעה.

טרנד מיקרו בדקה בדוח שלה אתרים בשפה הרוסית, הסינית, הערבית והאנגלית המציעים שירותים שונים תחת הכותרת “מניפולציה של רשתות חברתיות, מנועי חיפוש וגופי חדשות”.

בין השירותים האלה:

  • “המצאת” סלבריטאים – דמויות וירטואליות שלא קיימות במציאות
  • יצירת עניין ציבורי דרך מחאות רשת
  • הפצת מידע כוזב לעיתונאים ופגיעה במוניטין של עיתונאי
  • הפעלת לחץ על מפלגות פוליטיות או הטיית דעת הקהל בבחירות

חלק מהשירותים כללו תיאור מפורט מאוד בנוגע לפעולות שהם עושים כדי להשפיע על דיון פוליטי או לגרום למניפולציה במדיה.

מי שישלם 50,000 יוכל לרכוש שירות של פגיעה במוניטין עיתונאי באמצעות מידע כוזב המנסה לסתור את הדיווח העיתונאי באמצעות דירוגים, לייקים, ריטווטים, תגובות ושיתופים. בשירות כזה מפעילים עשרות אלפי בוטים שזורעים בפיד הטוויטר תגובות שליליות או הערות קשות נגד דיווחים עיתונאיים.

“מעולם לא היה כל כך קל לעשות מניפולציה במדיה החברתית וערוצים אחרים און ליין כדי להשפיע ולהטות את דעת הקהל”, קובעת טרנד מיקרו. המפתח להצלחת הקמפיינים, על פי הדיווח, היה ליצור סיפורים, פוסטים ודיונים שעוררו התלהמות ציבורית.

טרנד מיקרו סבורה כי אחת השיטות היעילות לצמצם את השפעת הפייק ניוז זו פעילות הסברה שתסק למשתמשים כלים לזהות מקורות לא אמינים וקמפיינים לא מזוהים. סימני זיהוי כאלה כוללים תמונות מרוטשות באופן מורגש, כותרות מתלהמות, שמות אתרים שדומים אך לא זהים לכלי תקשורת מפורסמים והעדר עובדות ניתנות להוכחה בסיפורים. נוסף על כך, טרנד מיקרו סבורה כי על אנשים לצרוך מידע ממקורות מגוונים ככל שניתן ולא רק כתבות שמתאימות לאידיאולוגיה שלהם. אסור להניח שכל סיפור שלא מתיישב עם האידיאולוגיה שלך הוא מזויף, הם מציינים.

ראו גם: פייסבוק עשתה צעד משמעותי לביטול אפקט ‘תיבת התהודה’ בניוזפיד

היי יוצרי תוכן!

אנו מחפשים אתכם לפיילוט של פלטפורמת מדיה חדשה. אם אתם בלוגרים/יוצרי רשת פעילים בתחום ממוקד, יש לכם ניסיון, ידע ותשוקה לתחום ממוקד ואתם מרגישים שתוכלו לתרום לנו, אנא פנו אלינו בקישור הזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן