כך נהגה רכבת ישראל בנוסע שביקש לתעד מחדלי בטיחות

מעוז יינון, תושב בנימינה, עוכב הבוקר למשך כ-40 דקות על ידי המאבטחים של רכבת ישראל לאחר שצילם מחוץ לתחנה תיעוד של מחדלי בטיחות להולכי רגל על פי דעתו. הוא עידכן בפייסבוק:

המאבטחים הזעיקו למקום את המשטרה. כאשר השוטרים הגיעו למקום הם שיחררו מיד את יינון, מפעיל דף הפייסבוק בארכבת המתעד נושאי בטיחות וליקויים ברכבת ישראל.

בסרטון המצורף נראית מאבטחת של רכבת ישראל מתווכחת עם יינון ומנסה למנוע ממנו לצלם מחוץ לשער התחנה. “המאבטחים אמרו שאסור לי לצלם בשטח הרכבת על אף שצילמתי את השלט של התחנה מבחוץ”, מספר לי יינון, “השוטר ביקש ממני לא לצלם את תהליך הבידוק מסיבות ביטחוניות ונתן לי ללכת”.


יינון: “האבסורד הוא שעוכבתי בשעה בעודי מצלם סרטון על הסכנה הבטיחותי ברציף העלאת והורדת נוסעים, בתחנת בנימינה (אחת העמוסות בארץ). מדרכה צרה, נוסעים שיורדים לכביש ועוקפים מכוניות על מנת לעלות לאוטובוס, האטת תנועה ועוד. ואני כידוע לא רק מתלונן אלא גם מציע פתרונות : צמוד לרציף יש חניה לכ-15 רכבים של עובדי הרכבת. יואילו העובדים לחנות במקום אחר ויבנה במקום רציף אחד לאוטובוסים ורציף שני לרכבים פרטיים”.

נראה כי “רכבת ישראל” או מאבטחיה לא מבינים את תפקידם. שמירת הביטחון והסדר בתחנה נוגעים אך ורק לשיבוש פעולת התחנה או סיכון הנוסעים ולא לאזרחים שמבקשים לתעד ליקויים לדעתם. תחנת רכבת אינה שטח צבאי סגור. אפשר לקוות כי פרסומים שליליים כאלה יעודדו את רכבת ישראל לתדרך את מאבטחיה באשר לסמכות המוגבלת שלהם לעכב אזרחים שהם גם הנוסעים שלה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן