טראמפ חסם את סטיבן קינג בטוויטר ואז ג’יי קיי רולינג התערבה

סוגיית אישי ציבור שחוסמים את העוקבים שלהם ברשתות החברתיות טרם לא קיבלה מענה בישראל אך בארצות הברית כבר הובהר, למשל, כי הציוצים של נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ הן הצהרות רשמיות לכל דבר.

אם כך הדבר, האם נבחרים בכלל רשאים לחסום את הגישה של עוקבים ממדינתם לחשבונות המדיה החברתית שלהם רק משום שלא אהבו את הביקורת למעט מקרים של האקינג, ניבולי פה וניסיון לגרום לשיבוש הפעילות און ליין?

ישראלים רבים שנחסמו בדפים הרשמיים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו”ש “ש עתיד”, יאיר לפיד ואחרים ישמחו להבהרות בעניין.

הסופר סטיבן קינג משתף מאז נובמבר את 3.28 מיליון עוקביו בטוויטר בדעותיו בעניין נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ. “אם איוונקה טראמפ גדלה במדינה חקלאית כמו שלנו, היא יודעת שאבא שלה קוצר את מה שהוא זרע”, צייץ הסופר שלשום.


כנראה שמישהו ממש לא אהב לקרוא את הדברים משום שזמן קצר לאחר מכן שיתף קינג את עוקביו בכך שנחסם מציוציו של טראמפ. “טראמפ חסם אותי. יכול להיות שאני צריך להרוג את עצמי”, צייץ הסופר שחיבר יותר מ-50 ספרים – רבים מהם רבי מכר.


אך אז נכנסה לתמונה מבקרת נוספת של טראמפ, סופרת ספרי “הארי פוטר” ג’יי קיי רולינג, כאשר צייצה באחוות סופרים: “יש לי עדיין גישה. אשלח לך את הציוצים שלו ב-DM”. כלומר, בהודעה ישירה.


עכשיו ברצינות. גם אם חסימות כאלה טרם התבררו בבתי המשפט, הרי הן איוולת מהצד של החוסם. ברור כי אין להן כל משמעות פרקטית מאחר והנחסמים יכולים להיעזר בעוקבים הרבים שלהם, בחברים, בני משפחה ועובדים או בחשבונות חלופיים כדי להיחשף לדברים.

המשמעות של החסימה היא ענישה: הבהרה למפרסם הדברים כי הביקורת שלו לא רצויה, אפילו אם לא ביטא אותה רשמית בחשבון המדיה החברתית של החוסם. בעקבות הבעת ביקורת על טראמפ קינג “נידון” לשלילת זכותו להיחשף לציוצים של נשיא המדינה שלו, הצהרות רשמיות לכל דבר כאמור. לא מן הנמנע כי הסוגיה הזו תגיע בסופו של דבר לבתי המשפט ואז עשוי להתברר אם ובאילו תנאים מותר לפוליטיקאים לחסום את הגישה של אזרחים לפרסומים שלהם ברשתות חברתיות. ביום שלישי הודיע ארגון למען חופש ביטוי כי פנה לטראמפ בדרישה כי חשבון הטוויטר שלו יפסיק לחסום חשבונות אזרחים בטוויטר בטענה כי חסימה כזו פוגעת בחופש הביטוי.

היי יוצרי תוכן!

אנו מחפשים אתכם לפיילוט של פלטפורמת מדיה חדשה. אם אתם בלוגרים/יוצרי רשת פעילים בתחום ממוקד, יש לכם ניסיון, ידע ותשוקה לתחום ממוקד ואתם מרגישים שתוכלו לתרום לנו, אנא פנו אלינו בקישור הזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן