הפסנתר החשמלי הראשון שלי

לכל ילד או ילדה יש את השלב הזה שבו הם מחליטים שהם מעוניינים לנגן בכלי נגינה. אין זה משנה אם מדובר על גיטרה, חליל או קלרינט ככל שמדובר על הרצון שלהם תמיד אנו כהורים נרצה להעניק להם את מה שהם רוצים ובסופו של דבר נקנה להם כלי נגינה כבקשתם. הבחירה בפסנתר היא בחירה מועדפת על ילדים רבים אשר נוטים לכיוון זה ומעוניינים ללמוד לנגן.

עולם הפסנתרים הוא רחב ומגוון וישנם סוגים רבים של פסנתרים – פסנתר קלאסי , פסנתר עומד ופסנתר חשמלי – במאמר זה אנו נתמקד בבחירת פסנתר חשמלי. גם בעת בחירת פסנתר חשמלי קיימים רמות שונות, דרגות שונות ודגמים שונים – כל אחד מהם מציע תכונות, צלילים ורמות שונות של שליטה וליווי אוטומטי. פסנתר חשמלי מסוגל להפיק מגוון רב של צלילים ויודע לדמות גם אורגן, קולות של מקהלה ומגוון צלילים נוספים.

היתרון הגדול בבחירה בפסנתר חשמלי נובעת מכמה היבטים:

  1. גודל פיזי – פסנתר קלאסי או פסנתר עומד הם כלים גדולים בהרבה מפסנתר חשמלי וקשה מאוד לנייד אותם. בנוסף, הזזה של פסנתר קלאסי תגרור לעיתים קרובות את הצורך בהזמנת מכוון פסנתרים.
  2. שליטה בעוצמה – פסנתר קלאסי מפיק צליל אקוסטי אשר יכול לעיתים להפריע לשכנים או לבאי הבית (בעיקר בעת האימונים) היתרון בקניית פסנתר חשמלי נובעת מהעובדה שאפשר גם לנגן עם אוזניות וגם להשתמש ברמקולים המובנים בכלי.
  3. אותם הקלידים – לימוד נגינה על קלידים כמו אורגן חשמלי או פסנתר חשמלי יאפשר למי שלומד עליו לנגן גם על פסנתר קלאסי ולכן כאשר הילד מראה התאמה גבוהה או עניין רב אפשר לרכוש פסנתר קלאסי בנוסף.

מה צריך לבדוק

כאשר אנו מעוניינים לרכוש כלי נגינה כמו הפסנתר החשמלי ישנם דברים רבים שכדאי לדעת על מנת לבחור  את הכלי המתאים ביותר:

  • אם מדובר על ילד שאין לו ניסיון קודם בנגינה בפסנתר אז מומלץ שלא ללכת על הדגם היקר ביותר בחנות ולנסות למצוא פסנתר חשמלי למתחילים שיספק לילד אינדיקציה למגע ולצליל באופן כללי אך ישמש אותו בנאמנות לכמה שנים לפחות.
  • המחירים של פסנתרים חשמליים יכולים לנוע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפים. לדוגמא: KORG b1 הוא דגם נחשב של חברת KORG אשר מציע תמורה נהדרת במחיר ששווה לכל כיס. מומלץ לילדים או לנגנים מתחילים.
  • ניתן להתייעץ עם המוכר בחנות על כל דבר שקשור לכלי הנגינה. כדאי לספר לו שמדובר על פסנתר חשמלי למתחילים כך שהוא ידע לאן לכוון אתכם וכיצד לא להציע לכם דגמים יקרים מידי או משוכללים מידי שלא מתאימים לכל אחד.

איפה ניתן לקנות פסנתר חשמלי

כלי נגינה באופן כללי מומלץ לרכוש בחנויות אשר מתמחות בתחום זה. אין יתרון ברור לרשתות המוכרות מאחר ודווקא החנויות הפרטיות מציגות לרוב שירות לקוחות ברמה גבוהה מאוד, זמן אספקה קצר במיוחד ואחריות רשמית של היבואן. היום, הקניה אונליין היא בטוחה מאוד וקיימים מספר אתרים מובילים למכירת כלי נגינה. חנויות ותיקות עם סניף ממשי שאפשר לבקר בו הם ההחלטה הבטוחה ביותר.

על-פי שלמה שכטר, בעלי “שכטר כלי נגינה” , חנות וותיקה ומוכרת בתל אביב – הדגמים המובילים  והנמכרים בישראל לשנת 2017 ביותר בקרב הפסנתרים החשמליים למתחילים הם Yamaha p115  של חברת ימאהה הוותיקה ו Roland fp30  מתוצרת רולנד – עוד מותג מוביל שמוכר בזכות המוצרים האיכותיים שלהם. והקורג בי1 שצויינו בתחילת הכתבה.

כמה דברים שחשוב לבדוק:

  1. אחריות – אחריות מקיפה של היבואן הרשמי. כדאי לוודא שהאחריות היא מקיפה ולבדוק מה בדיוק אתם מקבלים במסגרתה.
  2. גודל ומשקל – כלי נגינה אשר מתפאר בצליל איכותי יהיה מושלם גם לדירות או חדרים קטנים ובנוסף הוא יהיה נייד וניתן להגיע אתו להופעות וחזרות בקלות. משקל כלי הנגינה הוא חשוב מאוד כי מדובר בקטגוריה של כלים שהם יחסית כבדים.
  3. מגע – פסנתר חשמלי עם קלידים שקולים יקנה תחושה של פסנתר קלאסי למי שמנגן בו בעוד קלידי פלסטיק כמו שניתן למצוא באורגניות אינו מספק את התחושה הזו בעת הנגינה.
  4. אפשרות פיצול – פסנתר חשמלי איכותי יאפשר “לפצל” את הקלידים לשני אזורי נגינה שונים וייתן לנגן אופציה לשלב בין הצלילים השונים שמנוע הצליל מציע.
  5. מנוע הצליל – פסנתר חשמלי הוא פסנתר אשר מצויד במנוע סאונד ברמה גבוהה. מומלץ לבחור בכלי של אחת החברות המובילות. חלק מהפסנתרים מציעים מנוע צליל אשר מספק דגימות באיכות גבוהה של פסנתרים קלאסיים מפורסמים, סאונד של אורגן המונד, סאונד של פסנתר חשמלי כמו ה-רודס, מקהלות, כלי קשת, כלי נשיפה, בס ועוד.
  6. ציוד נלווה – כדאי גם להצטייד בציוד מקיף של הפסנתר שכול בדרך כלל כבלים שונים, פדלים, כסא לפסנתר, סטנד לקלידים וכד’.
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן