הסטארטאפ הישראלי הזה פיתח מכונה ביתית לגידול אוטומטי של קנאביס

המושג החם בטכנולוגיה עלית בשנים האחרונות זה אוטומציה, והמשמעות היא ביצוע אוטומטי של פעולות מורכבות שעד היום נעשו באופן ידני על ידי בני אדם.

הסטארטאפ הישראלי Seedo הוא הדוגמה החמה האחרונה לאוטומציה בתחום גידול וצריכה של מריחואנה במדינות שמתירות צריכה של קנאביס לצורכי השראה. “סידו” זו מעבדה ביתית אוטומטית לגידול קנאביס וזרעים אחרים בגודל של מקרר מיני.

באופן עקרוני המכשיר שפיתחה החברה מיועד לגידול ביתי של זרעים – ירקות, צמחי מרפא או פרחים – אך הסרטון המקדם את המוצר מבהיר היטב מהי האטרקציה העיקרית של Seedo עבור קהל היעד – מקצוענים צעירים שזקוקים  ל”צ’יל” שלהם בסוף יום עבודה.

אנשים מספרים שגידול קנאביס ביתי (במדינות בהן החוק מתיר זאת כמובן!) זו משימה מורכבת, שכרוכה בנורות גידול, ארון בגדים, השקיה מתוזמנת, מיזוג אוויר, דישון מחושב ועוד.

בקיצור, עד שהשתיל צומח הנשמה פורחת. החלופה של התדיינות עם דילרים אף היא מעיקה ויקרה. אם אתם מתגוררים במדינה שעשתה לגליזציה למריחואנה או מעוניינים לגדל זרעים אחרים, יכול להיות שמערכת הידרו אוטומטית שתופסת מעט מקום בסלון תבוא לכם בטוב.

איך זה עובד?

פשוט מאוד. אתם מניחים זרע במכונה ואז מגדירים באפליקציית Seedo בסמרטפון איזה זרע טמנתם כדי שתהליך הגידול יתחיל. Seedo ייקח את זה משם והלאה באמצעות מערכת תאורה אוטומטית ומיזוג אוויר.

יחידת הגידול עצמה היא סטרילית ומערכת אקולוגית סגורה. בשלב הבא יחידות פחמן דו חמצני ומינרלים נפרדות יעבירו לצמח את הדשנים וישחררו את ה-CO2 במהלך הפוטוסינתזה. המכונה עושה שימוש במערכת ניקוי ושטיפה בזמן מחזור הגידול.

מכונה לגידול אוטומטי של קנאביס

יחידה של “יבוש חכם” תיכנס לפעולה לפני הקציר. אגב, האפליקציה תשלח לכם עדכון כאשר הצמח מוכן. אם אתם חשים חקלאים גאים תוכלו גם לצלם את הבייבי ולשתף עם חברים ברשתות חברתיות.

היזם של “סידו”, אורי זאבי, הוא בחור עקשן שדחף את המוצר לשוק גם מול ספקנות בה נתקל. אך היו אנשים שהתייחסו בספקנות דומה ביחס למיקרוגל או מכשיר אופה לחם – מכשירים שהפכו את החיים לנוחים יותר. “אין בעולם מוצר כזה”, הוא אומר, “היעד שלנו הוא להפוך גידול צמחים למשימה קלה ונגישה לכולם”.

מכונה לגידול אוטומטי של קנאביס

זאבי, בעל רקע בשיווק בתחום האנרגיות הירוקות, מספר כי הממציאים של המכשיר הם אגרונום בן 72 בעל 40 שנות ניסיון בתחום ההידרופוניקה ומנהל טכנולוגיה בן 43, שניהם עבדו בחברה שגידלה חסות במים.

הצמח שעשוי להפוך את סידו ללהיט זה ללא ספק קנאביס. חוקים חדשים שעברו בקליפורניה ומדינות נוספות הפכו את גידול המריחואנה בבית לחוקית תחת הגבלות מסוימות. זאבי ושותפיו תכננו במקור להשיק את מכשיר הסידו  רק בפברואר, אך לאחר שסרטון ההדגמה דלף לציבור הם נאלצו לדחות את ההשקה לקיץ. “התגובות החיוביות הדהימו אותנו. לא ציפינו לביקושים”, אומר זאבי, “תכננו לספק כמות נמוכה ונאלצנו להיערך לספק הרבה יותר כדי לענות על הביקושים”.

זאבי ביקר לאחרונה בקליפורניה כדי להיפגש עם ספקים פוטנציאלים של המכשיר, שגודלו כמקרר מיני. “קליפורניה היא מדינת יעד עיקרית שלנו”, אומר זאבי, “קיבלנו הרבה פניות ממדינה זו”. עם זאת, ניתן לקנות את המכשיר בכל העולם. Seedo זמין להזמנה מוקדמת בהנחה של 50% בעלות של 1,200-1,600 דולר ליחידה. המכירה המוקדמת החלה ביום חמישי ונמכרו כבר יותר מ-1,000 יחידות.

מלבד קנאביס, גינון ביתי – של ירקות במיוחד – הוא טרנד צומח בקרב דור ה-Y, שרוצים את הירוקים שלהם טריים ושמחים לגדל עשבי תבלין עבור הבישולים המתוחכמים שלהם.

מוצרים הידרופונים נוספים כמו ה-Urban Cultivator שקודם על ידי מרתה סטוארט זמינים בשוק. מכשיר זה יכול לגדל שמונה סוגי עשבי תיבול וירוקים בו זמנית בגודל של מדיח כלים ממוצע. המחיר: 2,800 דולר. זאבי מציין כי “סידו” נהנית מעליונות של מערכת אטומה לחלוטין, עם שליטה מדוייקת על טמפרטורה, בקרת לחות ו-CO2.

על אף ההילה של מריחואנה, זאבי רואה שימוש לסידו לצורכי גידולים שונים מעגבניות ופלפלים עד תותים. המכשיר יכול לספק 15-20 עגבניות מדי יום במשך 60 ימים וגם לגדל תותים נקיים ממזיקים, תוצרת בריאה וגם טובה למאנצ’יז

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן