הכירו את הסטארטאפ שמשכן צעירים בקומונות בבתי עשירים

בעוד עבור צעירים רבים חלום הדירה הולך ומתרחק והמגורים בשכירות אף הם מתסכלים ולא מספקים, קמות חברות חדשות שמציעות פתרונות דיור קהילתיים מסוג חדש.

הפתרון של סטודנטים וצעירים לגור יחד בדירות של שלושה ולפעמים ארבעה שותפים כדי לחסוך בעלויות השכירות אינו חדש, אך כרוך בכאבי ראש: הדיירים צריכים כל הזמן לאתר מחליפים לשותפים שעזבו, התחזוקה וההיגיינה לא תמיד משופרות כמו גם היחסים עם בעל הבית. יחד עם זאת, לצד חסכון כספי מגורים משותפים יכולים לפצות על הבדידות והניכור בחיים בעיר באמצעות תחושה של קהילתיות ואפשרות להתחבר עם חברים חדשים.

הטרנד של co-living (חיים משותפים) מתבסס על היתרונות של החיים יחד ומנסה להעלים את החסרונות. במקום לשכור דירה מבעל בית, הדיירים (שנקראים “חברים”) שוכרים את הדירה מסטארטאפ. מלבד דיור הם מקבלים אינטרנט חינם, שירותי ניקיון, רשת חברתית פנימית ועוד פיתויים. מי שצפה בסדרה “עמק הסיליקון” כבר מכיר את הקונספט.

בניגוד למיזמי מגורים כמו WeLive של WeWork, שמקימים בתי מגורים משותפים שהדירות בהן קטנות ויש חללים משותפים כמו חדר פעילויות, מטבח גדול, חלל אירועים ועוד, שירותים כמו HubHaus משכנים אנשים בבתי פאר. בשלב זה הם מציעים לחברים שלהם להצטרף לאחד מ-41 בתים באיזור המפרץ בסן פרנסיסקו.

החברה שוכרת מבעליהם בתים שכוללים שבעה, שמונה חדרים ואוף יותר ומשכירה אותם לדיירים מתאימים. החברים משלמים בממוצע 1,275 דולר – סכום לא גבוה יחסית לאיזור – כדי לחיות בבית יפהפה סמוך לחברות כמו פייסבוק, גוגל, אפל וטסלה בעמק הסיליקון, כמו גם בקרבת מקום לאולפני סרטים בלוס אנג’לס, במקום לבזבז זמן רב בנסיעות בכל בוקר וערב. “אנחנו דואגים ללוגיסטיקה ומאפשרים לחברים להתמקד בחיים הקהילתיים”, מסבירים בחברה.

מחירי השכירות עשויים להיות זולים עד כדי 500 דולר בחודש ויקרים עד 2,600 דולר בחודש, בהתאם למיקום, גישה לחדר אמבטיה פרטי או משותף, גודל הבית והחדר, אם הבית כולל תוספות כמו בריכת שחייה וחניה.

כל בית ב-HubHaus זוכה לכינוי מעולם החלל כמו “גראונד קונטרול”. בבתים האלה מתגוררים היי טקיסטים שרובם מועסקים של חברות מהאיזור. כמובן שהבחירה ההומוגנית של הדיירים (גיל, רקע סוציו אקונומי, עבודה וכו’) תורמת רבות להצלחה, אך החברה קובעת כמה כללים בסיסיים שמאפשרים את החיים המשותפים. לאחר 22:00 אלה “שעות שקטות”. המרחב המשותף נחשב איזור ללא לכלוך. החברים משתתפים בתורנויות קבועות שנקבעות און ליין ובשיטות מסורתיות יותר כמו פתק על המקרר. שירותי הניקיון מבקרים בבית בכל שבועיים ועלות הניקיון נכללת בשכירות.

הרהיטים, אביזרי המטבח, הסלון ושאר חדרי הבית נמסרים לדיירים בקופסאות והחברים יכולים להחליט איך וכיצד לסדר אותם, תוך שכל חבר מביא לידי ביטוי את טעמו האישי.

HubHaus מחתימה את החברים לחוזים בני שנה אחת בלבד. כאשר דייר עוזב, החברה מראיינת את המועמדים להחליפו ושולחת את המתאימים ביותר לבית, כאשר החברים בוחרים לבסוף את מי לקבל בבחירה דמוקרטית. הם לא בהכרח מכוונים לדיירים שמבקשים לחסוך במחירי דיור אלא באנשים חברותיים שמוכנים להשקיע בקשרים הקהילתיים שלהם עם שאר הדיירים.

בחברה צופים כי יהיו ברשותם 1,000 חדרים להשכרה עד סתיו 2018. HubHaus גייסה 1.4 מיליון דולר בסבב גיוס לאחרונה, סכום שיאפשר לה להגדיל את הצוות שהיא מעסיקה.

יוזמת הקומונות החדשות לא ממש חדשה. סטארטאפ קודם של חיים משותפים בשם Campus הכריז פשיטת רגל ב-2015 והותיר אחריו 150 הומלסים. אך ב-HubHaus סבורים כי הם למדו מטעויות של אחרים כמו להימנע משכירת נכסים יקרים שלא יאפשרו לגבות סכום שכירות ממוצע של 1,275 דולר בחודש. בשלב זה, כל הנכסים שלהם רווחיים, מוסרים בחברה.

לטענתם, יש להם יתרון על פני מתחרים משום שבניגוד אליהם הם מתמקדים בבניית קהילות אמיתיות שגרות יחד במקום אוסף אקלקטי של אנשים שמצטופפים כל אחד לחוד בדירות קטנות בבנייני מגורים משותפים מתוך רצון לחסוך כסף.

עם זאת, חברות נוספות שמציעות שירותים דומים פועלות בשנים האחרונות בתחום החיים המשותפים בהן Open Door ו-Common. בעוד מיזמים כאלה קורצים היום בעיקר לצעירים שמבקשים לגור בבתים יפים יותר, קרוב יותר למרכזי הערים ולשלם פחות, היזמים חוזים עתיד אחר, בו החיים המשותפים יהפכו לקטגוריה מרכזית בשוק הדיור. ההיגיון שלהם: בעולם שבו החלום לקנות דירה הולך ומתרחק, יש אלטרנטיבה טובה יותר מחיים בודדים בשכירות יקרה.

תמונת שער: HubHaus

היי יוצרי תוכן!

אנו מחפשים אתכם לפיילוט של פלטפורמת מדיה חדשה. אם אתם בלוגרים/יוצרי רשת פעילים בתחום ממוקד, יש לכם ניסיון, ידע ותשוקה לתחום ממוקד ואתם מרגישים שתוכלו לתרום לנו, אנא פנו אלינו בקישור הזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן