facebook_pixel
תוכן סושיאל

10 טיפים חכמים שיעזרו לפוסטים שלכם לבלוט יותר באתרים וברשתות חברתיות

אם נדמה היה לרגע שאנחנו חיים בתקופה של ערוצי מידע חופשיים ללא הגבלה, הרי שהחשיבה הזו מוטעית במיוחד כשמדובר ביצרני התוכן. בעוד הקהל נמצא שם בהמוניו הדרך להגיע לקהל היעד המדויק היא פתלתלה ומתסכלת גם אם יצרתם סיפור מדהים. מוטת תשומת הלב של הקהל קצרה יותר מתמיד. מי שלא מבריק בכותרת, מרהיב בעלילה, משתמשים בכלי היצירה, ההגשה וההפצה הנכונים, ייפול בדרך אל הקהל כבר בשלבים הכי מוקדמים שישאירו לו לנסות לקושש צופים בשיתוף אישי בפייסבוק. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לבלוט יותר באתרים וברשתות חברתיות.

1. מה הסיפור שלכם?

תוכן, כל תוכן, מתחיל ברעיון טוב, שזה פונקציה של עיתוי, טריות ופוטנציאל: עד כמה זה מחדש, עד כמה זה מסקר, עד כמה זה נוגע רגשית ומי הם קהלי היעד שאנחנו פונים אליהם ברעיון הזה. אם מתברר בתחקיר בגוגל ובפייסבוק שעשו את מה שחשבתם עליו כל כך הרבה פעמים וגם בחוסר הצלחה היסטרית על פי התוצאות, זה יכול לחסוך לכם זמן.

2. חשבו מקורי ומפתיע

רואים את הגיף מעלה? "חתולים קורעים" זו כותרת משעממת וגנרית עבורו. לעומת זאת, "10 חתולים ברגע ההארה של חייהם" תופס אותנו בזווית מחויכת ומסקרנת יותר.

3. חשבו ויזואלי

תמונות לא מיועדות להכניס קצת צבע בין טקסטים. לעתים הן כל הסיפור, בייחוד כשהכתבה שלכם עוסקת בנושאים בעלי היבט ויזואלי מובהק כמו "תחפושת לתינוקות שיגרמו לכם לעשות אוווווו". אמנם, יש מגבלה של זכויות יוצרים אך יש מגוון של מקורות שאפשר לחפש בהם תמונות וגיפים כדי להטמיע אותם בכתבה: Giphy לגיפים, אמבד מפייסבוק, אינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת. אפשר גם להשתמש בתמונות ממקורות מורשים. כמו Flickr עם סינון Creative Commons לשימושים מסחריים או מקורות חופשיים כמו Pixabay או Pexels.

4. חשבו על זהויות

מי שלא יודע אל מי הוא פונה באמצעות תוכן סביר להניח שלא ידבר אל איש. תוכן מבוסס זהות פונה לקהל יעד מסוים על בסיס מקום, שכבת גיל, תחביב משותף או קבוצות גיל. למשל, "7 מיתוסים על פתח תקווה שהגיע הזמן לנפץ". דעו למי אתם פונים.

5. תפסו טרמפ על אירועים אקטואליים

אנשים אוהבים לקרוא על אירועים שנמצאים בחדשות. אם תדעו על מה אנשים מדברים עכשיו תוכלו למצוא זווית אקטואלית לתוכן שלכם. למשל, בעקבות התאונה של הדוגמנית שלומית מלכה הקהל יהיה קשוב יותר לכתבה בנוסח "10 קסדות אופניים מגניבות לצעירים שלא אוהבים לחבוש קסדה". Google Trends הוא אחד האתרים בהם תוכלו לגלות מה חם עכשיו.

6. היו ספציפיים

הגנריות היא האויב של העניין. אם לא תהיו ממוקדים תפספסו את הקהל שלכם. כתבה בנוסח "10 יצורים מסתוריים ששוכנים במים העמוקים" תכניס פי 10 יותר צופים מאשר כתבה גנרית בנוסח "10 דברים שלא הכרתם באוקיינוסים".

7. תחדשו/תעניינו

חלק לא קטן מהתכנים שמתפרסמים היום לא מחדשים דבר. הקהל היום ניזון מאינספור מקורות מידע וקשה להפתיע או לעניין אותו. קוראים רוצים ללמוד דברים חדשים על נושא מסוים. אם הזווית שלכם לא מעניינת או מחדשת, אם חיפוש פשוט מגלה שהנושא סוקר בעבר, סביר להניח שאין לאנשים סיבה להיכנס לתוכן שלכם.

8. תזיזו

לא כל תוכן צריך להיות סוחט דמעות אך כדאי לזכור כי תכנים נצפים על ידי בני אדם והם יצורים בעלי רגשות. על מנת שיצליח תוכן חייב לגעת בהם: להרגיז, לחייך, לעורר הזדהות, לרגש. הנעה לפעולה היא התגובה שאנחנו מחפשים, גם אם כל מה שאנשים עושים זה להעליב אתכם בתגובות. תוכן שאנשים אדישים אליו הוא האויב שלכם.

9. אל תתייאשו

הרשתות החברתיות החדירו את התחושה שכל תוכן זו תחרות פופולריות ואם אינו רושם אלפי שיתופים ועשרות אלפי צפיות מדובר בכישלון.

10. קדמו את התוכן שלכם דרך חורים ברשת

חורים ברשת הציג שירות חדש לקידום תכנים של יוצרי רשת מוכשרים לקהל גדול נוסף. קראו עוד.

תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להוסיף תגובה

אודות הכותב

גל מור

גל מור

גל מור הוא מהמייסדים והעורך הראשי של BeMedia ו"חורים ברשת". גל הוא מאנשי התוכן הוותיקים והבולטים בתחום הדיגיטל. הוא היה כתב המחשבים הראשון של אתר ynet עורך ערוץ המחשבים ומנהל פיתוח התכנים באתר. בשנת 2016 ייסד את Bemedia, פלטפורמת מדיה באמצעות חוכמת ההמונים

Your reaction

חביב
עצוב
מצחיק
OMG
WTF
וואו

תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להוסיף תגובה

-->