כל מה צריך לדעת על Sarahah, האפליקציה הפופולרית שמבאסת את החיים לצעירים רבים

אתם אולי לא שמעתם עליה אך Sarahah היא אחת האפליקציות החמות היום בקרב צעירים ואפשר להאשים את סנאפצ’ט בכך.

האפליקציה, שממוקמת במקום הראשון בדירוג האפליקציות החינמיות של האפסטור תוך שהיא עוקפת את ווטסאפ, אינסטגרם, סנאפצ’ט ואפליקציות פופולריות אחרות, היא אפליקציית מסרים אנונימית, בדיוק כמו בליינדספוט המושמצת או סיקרט.

Sarahah

האפליקציה, שפותחה על ידי המתכנת הסעודי זין אל-עבדין תאופיק והושקה בפברואר האחרון, צברה פופלריות מהר מאוד, בתחילה במדינות ערב ואפריקה ובימים האחרונים גם באירופה, ארצות הברית ואיזורים נוספים בעולם, כולל בישראל.

Sarahah

המפתח הסעודי שיצר אותה הסביר שביקש לפתח כלי שיאפשר לאנשים לשלוח מסרים כנים זה לזה או לאפשר לעסקים לקבל ביקורת כנה אודותיהם. אך בפועל אפליקציה כזו פותחת פתח לשיימינג, לשון הרע וכל הצדדים השליליים של חופש ביטוי אנונימי שאין מי שיישא באחריות עליו. לאחר הפעלת החשבון Sarahah מספקת קישור אישי לכל משתמש שמפנה כל אדם לדף המשתמש בו הוא יכול לכתוב לכם הודעה בשירות. בשלב זה האפליקציה לא מאפשרת להגיב אך כן ניתן לעשות לייק להודעות.

כך זה נראה בפועל:

Sarahah

כעת Sarahah מתפשטת גם בסנאפצ’ט בעקבות עדכון חדש שמאפשר למשתמשים לפרסם קישורים בסנאפים שלהם. אנשים משתמשים באפשרות החדשה כדי להעלות צילומי מסך להודעות שהם קיבלו באפליקציה ומצרפים קישור לדף שלהם באפליקציה.

משתמשים רבים בסנאפצ’ט מתלוננים על הצפת ההודעות שיש לה היבט ספאם. הבעיה במקרה הזה היא לא שיימינג אלא כמעט ההפך: הניסיון של משתמשים לעשות טיזינג לאחרים כדי שיכתבו להם דברים פרובוקטיבים בדף האישי שלהם כדי שיוכלו להפיץ את זה בסנאפצ’ט.


למרות זאת, יש משתמשים אחרים שנפגעים ממסרים אנונימיים שנשלחו אליהם באמצעות האפליקציה. על פי ניסיון העבר הכושל של בליינדספוט, ask.fm, Whisper ו-Secret, סביר להניח שגם Sarahah היא שיגעון חולף אך עד אז משתמשים ייאלצו להתמודד עם נזקי הטירוף הזה. האפליקציה זכתה לשני כוכבים ממשתמשים בחנות iTunes. אחד מהמבקרים ציין כי אינה מיועדת לרכי לבב. הצד הנורא פחות: בניגוד לאפליקציות אנונימיות אחרות, היא אינה מיועדת לבייש אנשים שלא משתמשים בה אלא למשתמשים פעילים שממש מבקשים מאחרים לפרסם פידבקים אנונימיים אודותיהם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן