שבעה דברים שכדאי לדעת על הסטטוס החדש של ווטסאפ

ווטסאפ התחילה להטמיע את תכונת הסטטוס (WhatsApp Status) החדשה, שעדיין לא זמינה בכל המכשירים. במקום הודעות טקסט בלבד בנוסח “עסוק” או “במכון הכושר”, שנועדו לעדכן את אנשי הקשר שלכם שאתם עסוקים או זמינים לצ’ט, הסטטוס החדש של ווטסאפ יאפשר לכם לעדכן את החברים שלכם עם תמונות, טקסט, אמוג’ים ושרבוטים (sketches).

הסטטוס החדש של ווטסאפ

התכונה החדשה, שווטסאפ העתיקה מסנאפצ’ט לאחר שאינסטגרם העתיקה מסנאפצ’ט, הופכת את ווטסאפ לרשת חברתית לכל דבר. התמונות או הסרטונים בסטטוס יישארו במשך 24 שעות ואז ייעלמו, ממש כמו הסנאפים והסטוריז של סנאפצ’ט.

הנה כל מה שצריך לדעת על הסטטוס החדש של ווטסאפ.

1. איך אפשר לקבל את הסטטוס החדש?

אין צורך להתקין עדכון לאפליקציה. התכונה החדשה פשוט תופיע.

אם ווטסאפ פתוח במכשיר שלכם פשוט תסגרו את האפליקציה ותפתחו מחדש. אתם אמורים לראות את האפליקציה כעת עם התכונה החדשה.

הסטטוס החדש של ווטסאפ

תדעו שהסטטוס החדש זמין בווטסאפ שלכם כאשר לשונית “אנשי קשר” תוחלף בסמל של מצלמה ובלשונית מימין יופיע כיתוב “סטטוס”.

משתמשי אנדרואיד יראו סמל מצלמה חדש מימין ללשונית צ’אטים.

2. שימו לב להגדרות הפרטיות

סטטוס בווטסאפ הוא לא כמו סטטוס בכל רשת חברתית משום שווטסאפ בבסיסה היא אפליקציית מסרים שלסטטוסים הציבוריים שלה נחשפים כל אנשי הקשר כברירת מחדל.

כדי לשנות את ההגדרות יש ללחוץ על כפתור “הגדרות פרטיות”. במסך הבא תוכלו לבחור לשתף את הסטטוס שלכם עם כל אנשי הקשר מלבד אנשי מסוימים או לשתף את הסטטוס רק עם אנשי קשר נבחרים. הגדרות אלה יחולו על הסטטוסים שלכם מעתה והלאה.

תכונה שחסרה לי: אפשרות לסנן את רשימת אנשי הקשר על פי הקשרים שלי בפייסבוק או באינסטגרם. למי שיש אלפי אנשים ברשימת הקשר המשימה של לעבור על הרשימה ולבחור מתוכה רק את אלה שמתאימים לשיתוף סטטוסים מציבה רף מאוד גבוה לשיתוף.

3. ווטסאפ מאפשרת לכם לדעת מי הציץ לכם בסטטוס

אחת מהתשוקות הגלויות של משתמשים ברשתות חברתיות היא לדעת מי הציץ להם בפרופיל.

ווטסאפ הוסיפה מונה צפיות בתחתית המסך, שמעדכן כמה אנשים צפו בסטטוס שלכם. תוכלו להחליק את המסך מעלה ולצפות ברשימה של אנשי קשר שצפו בסטטוס שלכם.

4. זהירות: אנשים יכולים לצלם את המסך

ווטסאפ לא העתיקה מסנאפצ’ט תכונה חשובה אחת: היא לא תעדכן אתכם כאשר איש קשר יעשה צילום מסך לסטטוס שלכם.

במילים אחרות, כדאי להיות מאוד זהירים בתכנים שאתם משתפים עם אחרים, משום שהעובדה שהסטטוס ייעלם לאחר 24 שעות לא מבטלת את האפשרות שבזמן הזה משתמש יצלם את הסטטוס ויפיץ אותו הלאה, באופן שיאפשר לו לחיות עוד ועוד. אני צופה שווטסאפ תטפל בחסרון הזה בקרוב אך עד אז זהירות לא תזיק.

5. סרטונים בווטסאפ יכולים להיות ארוכים יותר מ-10 שניות

מגבלה של תווים או זמן היא נוחה למשתמשים מסוימים וקשה ליישום לאחרים. האחרונים ישמחו לדעת כי ווטסאפ מאפשרת לסרטונים בסטטוס להיות ארוכים יותר מעשר שניות כמו ברשתות חברתיות מתחרות ולהימשך עד 45 שניות.

6. איך לצפות בסטטוסים של חברים

כדי לצפות בסטטוס שפירסם חבר לחצו על לשונית “סטטוס”. תופיע רשימה של חברים ששיתפו סטטוס.

מעבר לכך עדכון הסטטוס בווטסאפ דומה לתהליך ברשתות חברתיות אחרות כמו Snapchat Stories או Instagram Stories.

הסטטוס החדש של ווטסאפ

7. ועוד כמה טיפים

  • לחצו על המסך כדי לעצור סטטוס ולהביט בו יותר זמן.
  • החליקו את הסטטוס שמאלה כדי לעבור לסטטוס הבא.
  • החליקו את הסטטוס למעלה כדי להגיב לו.
  • תוכלו לשלוח את הסטטוס שלכם ישירות לחבר או כווידאו או תמונה בתוך שיחה.

אמנים טובים מעתיקים, אמנים מבריקים גונבים

על אף הבדלים קטנים בין האפליקציה ווטסאפ לא חידשה או העזה עם הסטטוס החדש שלה. היא בסך הכל העתיקה תכונה מסנאפצ’ט בעקבות האפליקציה האחות אינסטגרם. זה לא אומר שזה לא מוצלח. מה שמזכיר את האמירה המפורסמת שיוחסה בטעות לסטיב ג’ובס: “אמנים טובים מעתיקים, אמנים מבריקים גונבים”.

הדוגמה של אינסטגרם מוכיחה ששאפשר להעתיק את סנאפצ’ט וגם להצליח. מקוריות וראשוניות אינן הכל. אם אין לך כח להוציא את הרעיון לפועל (execution) אתה עלול לגלות שיקומו מעתיקנים שיישמו את מה שהמצאת טוב יותר ממך.

מה שמעניין זה שהאפליקציות החברתיות מתחילות להיות די דומות זו לזו.

מייסד ומנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הכריז לאחרונה על “וידאו תחילה” כמרכיב המרכזי של אסטרטגיית המדיה החברתית של פייסבוק וחברות הבנות שלה. מאז פייסבוק לייב ואינסטגרם סטוריז הפכו לסיפור הצלחה וגם גנבו חלק גדול מבסיס המשתמשים של סנאפצ’ט. תכונה דומה בווטסאפ, שלה בסיס משתמשים של יותר ממיליארד, ומספר משתמשים יומיים דומה לאינסטגרם, עשויה להיות מכת מוות על סנאפצ’ט. ב”סנאפ” מזיעים לא מעט בימים האחרונים לנוכח המתקפה המשולבת עליה משתי חזיתות.

מעבר לחיסול סנאפצ’ט פייסבוק לוטשת עיניים אל עבר הגדלת הכנסותיה מפרסום לאחר שכבר רשמה הכנסות של 5.7 מיליארד במחצית הראשונה של 2016. כיצד היא בדיוק מתכוונת לשלב פרסום בסטטוס החדש של ווטסאפ עדיין לא ברור אבל אין ספק שזה יקרה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן