הציוץ הזה של משרד האוצר על סיום השביתה הוא גול עצמי לכולנו

טוויטר היא רשת חברתית ביקורתית, רשת חברתית של שיימינג ושל עלבונות. הכל זריז, מהיר, מיידי ולכן אנשים משתמשים בה לשני דברים עיקריים: להתעדכן ולהוכיח לאחר שהוא טועה. המיידיות של המדיום גורמת למשתמשים רבים לייחס לה אמינות רבה יותר מזו שהם מייחסים לפייסבוק, משום שאת הציוצים בטוויטר אי אפשר לתכנן מראש, הם תלויי עניין והתרחשות חיצונית.

ציוץ של משרד האוצר

הציוץ המינימליסטי של משרד האוצר: “1-0” על סיום השביתה הוא תמצית הביטוי בטוויטר – המסר פשוט, מבטא ניצחון לגישה של משרד האוצר מול עיריית ירושלים וראשה ניר ברקת, והוא מסמל את הקלות שבה המאבק של העירייה התפוגג מול העמידה העיקשת של משרד האוצר. ולמרות אלו, הציוץ מוגזם ולא במקום.

ולמה?

1. כי הוא מייחס למאבק על תקציב עירייה, שכולל מאות מיליוני שקלים ומתקצב פעילויות קריטיות כמו פינוי פסולת, חינוך, תרבות, רווחה וחברה, חשיבות של משחק כדורגל. יש אנשים שעבורם זה חיים, לא התמודדות ספורטיבית.

2. כי הוא מבטא אטימות וזלזול באלפי הורים שנשארו בבית בגלל השבתת הגנים. זלזול בחוסר האונים שלהם כשהם לא יודעים עד הרגע האחרון אם עליהם לצאת מהעבודה או להישאר בה כי אין צהרון ואם בכלל לצאת לעבודה כי יש פעילות בגנים. בעידן שבו יש ביקורת עצומה על חוסר המתאם בין ימי החופשה של הילדים לימי החופשה של ההורים, זה מעשה שלא יעשה.

3. הוא מתעלם ממצוקתם של סוחרים בשווקים, ובמיוחד בשוק מחנה יהודה. ערימות האשפה שהצטברו חסמו את הגישה לשוק ופגמו בחוויית הקנייה של הקונים בשוק, ולכן פגע בפרנסתם של הסוחרים. הוא מתעלם גם מהפגיעה בחופש התנועה של אלפי אנשים בעקבות חסימת מסילת הרכבת הקלה. כמו כן, הוא מתעלם מהנזק התדמיתי הקשה, שנגרם לעיר, משום שרחוב יפו החסום ושוק מחנה יהודה הם חלק ממסלולי החובה של תיירים מחו”ל בעיר הקודש.

4. אבל מעל לכל, הציוץ הזה לא במקום משום שהוא מבלבל בין מציאות לווירטואליות, בין העיקר לטפל וכי בתכל’ס הוא מפקיר את הזירה האמיתית שהיא הציבור. הציוץ הזה היה יכול לזכות בלא מעט לבבות וריטווטים מהברנז’ה ועוקביהם, אבל עם כל הכבוד ליריבים ולקולגות של שר האוצר, שנמצאים בטוויטר, המצביעים שלו לא שם ולא מבינים את השפה ואת הז’אנר, ובשבילם זאת אטימות.

משרד האוצר הוא בין הגופים הממשלתיים המאתגרים. כל מי שנמצא שם מתויג אוטומטית כאטום, כאליטיסט, כ”נער אוצר” או כפקיד, כזה שלא מחובר לשטח ורואה את המציאות דרך טבלאות אקסל ומאזנים. בכל משבר ובכל שביתה, משרד האוצר הוא החשוד המידי בערלות לב, משום שהוא זה שיושב על ברז התקציב והתפקיד שלו הוא לנהל את הכסף של כולנו. אבל, יש הבדל בין תחושה לבין המימוש שלה בפועל וזה בדיוק מה שהציוץ הזה עשה. בשפת העם קוראים לזה גול עצמי.

להגנת משרד האוצר, נמצא שם מבוגר האחראי שהבין זאת ולכן הציוץ הוסר והוחלף בהתנצלות.

פורסם במקור בבלוגהמשבריסט– ניהול משברים ברשת וטיפול באירועי שיימינג

ראו גם: זו הבעיה העיקרית עם הסרטון הוויראלי של סיימון סינק על בני דור ה-y

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן