איך טעות הקלדה של אמזון שברה השבוע את הרשת

AMAZON WEB

אמזון הודיעה שטעות הקלדה היא שגרמה לשירות מיחשוב הענן שלה להתרסק השבוע.

ביום שלישי חלק משירותי Amazon Web Services הפסיקו לפעול. שירות האחסון “הפשוט” S3, שמאפשר תכונות מגוונות משיתוף קבצים ועד פידים לווב, לא היה זמין.

בהודעה שפירסמה אמזון היא תיארה את הטעות הטרגית שגרמה לנזק של 150 מיליון דולר על פי הערכות:

“צוות שירות האחסון הפשוט של אמזון (S3) טיפל בבאג שגרם למערכת הבילינג של S3 לפעול הרבה יותר לאט מהצפוי. בשעה 21:37 חבר הצוות הפעיל פקודה שנועדה לנטרל מספר קטן של שרתים עבור אחת ממערכות המשנה של S3 שמשמשות לצורך תהליך הגבייה של S3. למרבה הצער, אחד מהקלטים של הפקודה הוזן לא נכון וכתוצאה מכך הוסר מספר גדול של שרתים מהשירות”.

החברה לא פירטה מה בדיוק הזין חבר הצוות המורשה, אך הוסיפה כי נדרשו כשלוש שעות להחזיר חלק מהמערכת לפעולה ויותר מארבע שעות לתפקוד מלא של השירות.

הוול סטריט ג’ורנל דיווח השבוע כי התקלה גרמה ל-500 תאגידים במדד S&P 500 נזק של 150 מיליון דולר, על פי Cyence, סטארטאפ המתמחה בהערכת נזק של סיכוני סייבר. על פי חברת הניטור “אפיקה”, 54 מתוך 100 המשווקים הגדולים ברשת חוו האטה של 20% או יותר בביצועי האתרים שלהן.

אמזון מסרה שבעקבות התקלה שינתה את הפרוטוקול שלה, כך שהסרה של שרתים תתבצע באופן איטי ולא פתאומי, כאמצעי ביטחון אחד על מנת שתקלה כזו לא תישנה. “תיקון זהה ימנע מהזנה שגויה לחולל אירוע דומה בעתיד”, מסרה החברה.

אין ספק שאמזון צודקת והיא ערוכה למלחמה שכבר נגמרה, אבל ספק רב אם זה ימנע את התקרית הבאה בתיאוריית הכאוס: כשעובד ישפוך כוס קפה וחצי רשת תתאייד מהענן, בעולם מרושת שבו שירותים מסחריים וטכנולוגיים הופכים משולבים זה בזה ותלויים זה בזה באופן קריטי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן